Znamy wstępne pomysły miasta na nową sieć nocnej komunikacji. Zakładają m.in. zapowiadane już wcześniej przeniesienie punktu przesiadkowego z pl. Litewskiego na pl. Wolności. Zmian może być więcej, a skorzystaliby na nich mieszkańcy dwóch dużych osiedli
Nocne autobusy dostaną nowe miejsce postoju, bo Pocztą Główną i Baobabem długo się nie nacieszą. Biegnąca wzdłuż pl. Litewskiego część Krakowskiego Przedmieścia ma się stać deptakiem. Przystanki znikną stąd na dobre, przesiadać mamy się na pl. Wolności. Ta przeprowadzka jest niemożliwa bez zmiany trasy linii N1, a przy okazji zmodyfikowane będą inne.
Linia N1
Dla tej linii Zarząd Transportu Miejskiego ma dwa warianty, jeden z nich zakłada kursy do blokowisk na Rudniku.
Wspólną częścią obu propozycji jest zachowanie obecnej trasy na odcinku od zalewu do centrum. Czyli od Żeglarskiej przez Nałkowskich, Romera, Diamentową, Jana Pawła II, os. Widok, Filaretów, Zana, Nadbystrzycką i Narutowicza. Zmieniona byłaby dalsza część trasy.
Pierwszy wariant zakłada skierowanie linii przez pl. Wolności, Bernardyńską, Wyszyńskiego, Królewską, Lubartowską (na wprost), Obywatelską, Chodźki, al. Smorawińskiego, al. Kompozytorów Polskich, Elsnera, ul. Choiny, Zelwerowicza do pętli „osiedle Choiny”.
Drugi wariant przewiduje kursy przez pl. Wolności, Bernardyńską, Wyszyńskiego, Królewską, Lubartowską (na wprost), Obywatelską, Chodźki, al. Smorawińskiego, al. Kompozytorów Polskich, Koncertową, Zelwerowicza, Choiny i Związkową do ul. Węglarza.
Linia N2
Tu zmiany mają być czysto kosmetyczne. Autobus omijałby Krakowskie Przedmieście jadąc w zamian Lipową i Okopową. Trasa po tej zmianie wyglądałaby następująco: os. Poręba, Jana Pawła II, Armii Krajowej, Orkana, Roztocze, al. Kraśnicka, Bohaterów Monte Cassino, Wileńska, Głęboka, Sowińskiego, Al. Racławickie, Lipowa, Okopowa, Narutowicza, pl. Wolności, Bernardyńska, Królewska, Lubartowska, al. Tysiąclecia, Lwowska, al. Andersa, Mełgiewska, Gospodarcza, Łęczyńska, Droga Męczenników Majdanka, Grabskiego, Wylotowa, al. Witosa na Felin, a wybranymi kursami do Świdnika.
Linia N3
Nowa trasa wyglądać ma tak: Skansen, Zbożowa, Sławinkowska, Willowa, Ducha, al. Sikorskiego, Al. Racławickie, Lipowa, Okopowa, Narutowicza, pl. Wolności, Zamojska, Lubelskiego Lipca ’80, Stadionowa, Gazowa, pl. Dworcowy, Pocztowa, Kunickiego, Zemborzycka, Kruczkowskiego, Zemborzycka, Abramowice.
To nie pomyłka, autobus jadąc w stronę Abramowic zajeżdżałby na os. Kruczkowskiego. – Chcemy zapewnić możliwość powrotu z centrum. Jadąc w przeciwną stronę linia nie zajeżdżałaby na osiedle – wyjaśnia Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.
Dobre pomysły?
O opinię w sprawie zmian miasto ma pytać pasażerów w kwietniu. – Nie wykluczamy, że ostateczne propozycje, które poddamy konsultacjom społecznym mogą się różnić od powyższych wariantów – zastrzega Góźdź.