Z okazji 30. jubileuszu quattro Audi zaprezentowało na Paryskim Salonie Samochodowym 2010 model studyjny – Audi quattro concept. Samochód ten wyposażony w pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem o mocy 300 kW (408 KM), z lekkim nadwoziem i naturalnie najnowszą generacją stałego napędu na wszystkie koła quattro gwarantuje najwyższą przyjemność jazdy w całym tego słowa znaczeniu.
i jednocześnie obniżyli linię dachu o około 40 milimetrów. Tak jak jego poprzednik z 1984 roku, także quattro concept 2010 jest autem dwuosobowym. Mocno zmodyfikowane nadwozie wykonano w przeważającej części z aluminium, maska silnika i tylna pokrywa a także inne elementy – z karbonu.
Niewielka masa nadbudowy ma duży wpływ na pozostałe podzespoły samochodu, na przykład przekładnię, zawieszenie i układ hamulcowy. Rezultat: ważące tylko 1.300 kilogramów Audi quattro concept jest prawie dokładnie tak samo lekkie jak Sport quattro z 1984 roku. Pionier w dziedzinie lekkich konstrukcji – Audi – znów wyprzedza konkurentów.
Audi quattro concept wykorzystuje najnowszy stały napęd na wszystkie koła quattro. Najważniejsza innowacja – środkowy mechanizm różnicowy z kołem koronowym jest niezwykle zwarty oraz lekki i umożliwia bardzo elastyczny rozdział momentów napędowych między przednią i tylną oś. Zatem reagując w ciągu ułamków sekundy napęd quattro zamienia pełen moment obrotowy w stałe maksimum przyjemności i bezpieczeństwa jazdy.