Pomimo upływu czasu audi 80 ma u polskich kierowców doskonałą markę, wciąż też jest wśród nich bardzo popularne.
Audi 80 ma silnik umieszczony wzdłużnie z przodu. Napędza on koła przednie. Mocniejsze wersje silnikowe występują z napędem na cztery koła. Na rynku wtórnym największym powodzeniem cieszy się model z 2-litrowym silnikiem benzynowym. Szczytem marzeń jest wmontowana instalacja gazowa, która w znaczny sposób obniża koszty eksploatacji, dwulitrowa „osiemdziesiątka” nie należy bowiem do aut oszczędnych.
Bardzo dobrą propozycją jest także model z silnikiem 1,8 litra. Spotkać możemy też prawdziwego wyścigowca – czyli samochód wyposażony w rzędowy, 5-cylindrowy motor o pojemności 2,3 litra. W jego przypadku, oprócz mocnych wrażeń na jezdni, możemy się także spodziewać niezapomnianych przeżyć na stacji paliwowej. Model ten bowiem bardzo dużo pali.
Na drugim biegunie są silniki wysokoprężne. W pierwszej fazie produkcji stosowano dwa motory wysokoprężne: 1,6 litra turbo i 1,8 litra wolnossący. Ten pierwszy jest zdecydowanie za słaby, drugi zaś... za wolny. Dopiero wprowadzenie w 1991 roku silnika 1,9 TD – o mocy 90 KM – znacznie poprawiło wizerunek tego modelu w oczach sympatyków diesli.
Audi 80 oferuje bardzo solidne wykończenie. Cechy charakterystyczne to dobre materiały i dokładny montaż. Nawet w starszych egzemplarzach podczas jazdy do uszu pasażerów nie dochodzą trzaski z deski.
Audi 80 ma jednak kilka istotnych wad użytecznych. Po pierwsze, z tyłu jest mało miejsca, po drugie, bagażnik nie jest za duży, po trzecie, w modelach sprzed 1991 roku podczas szybszej jazdy słychać uszczelki i skrzypienie zamków w drzwiach.
Elementy, na które warto zwrócić uwagę przed kupnem używanego audi 80
Karoseria audi 80 jest ocynkowana, więc nie powinno być problemów z rdzą. Pod tym względem audi 80 to europejska czołówka wśród aut używanych.
Silnik
W audi 80 montowano kilka rodzajów silników. Przy wyborze auta z silnikiem 1,6 litra nie radzimy kupować pierwszych wersji, o mocy 68 KM; są za słabe. Jeżeli już, wybierzmy raczej samochód z silnikiem 75-konnym. Polecamy auta z dieslem, Przed kupnem należy dokonać rutynowej kontroli w serwisie. Uwaga na przeciekające przewody wspomagania kierownicy!
Podwozie
Solidne, więc nie powinno być problemów. Zalecane rutynowe badanie na ścieżce diagnostycznej (kontrola stanu amortyzatorów, hamulców itp.).
Obsługa
Wymiana filtru powietrza – co dwa lata lub 15 tys. km
Wymiana paska rozrządu – co 120 tys. km
Wymiana świec zapłonowych – co 30 tys. km
Wymiana płynu hamulcowego – co dwa lata
Ceny audi 80
1,8 1991 10 300 zł
1,8 1990 9 500 zł
2,0 1991 11 500 zł
1,6 TD 1991 13 400 zł
1,6 B4 1994 18 200 zł
1,6 B4 1992 14 100 zł