W ślad za sukcesem handlowym 210-konnego leóna cupra R, Seat podnosi stawkę, wprowadzając nową i jeszcze silniejszą, 225-konną wersję tego modelu. Najnowszy león cupra R jest napędzany silnikiem 1.8 20VT w nowej wersji, osiągającym 15 KM więcej.
Kluczem do sukcesu leóna cupra R jest jego świetne zawieszenie, które zapewnia wysoki poziom przyczepności, stabilności i zdolności hamowania we wszystkich warunkach. Podobnie jak jego poprzednik, nowy león cupra R jest konstrukcją opartą na opracowanej przez Seata koncepcji "zwinnego nadwozia” (agile chassis) z układem Dynamic Steering Response (DSR). Modyfikacje dokonane w celu stworzenia "zwinnego nadwozia” zapewniają jeszcze szybsze reagowanie pojazdu na polecenia kierowcy.
Niepowtarzalnego, wyrazistego, wyglądu nadają temu modelowi jego zwarte linie, sportowe zawieszenie, duże wloty powietrza i duże koła, wyposażone w opony 225/40 na spektakularnych 18-calowych felgach ze stopów lekkich. Dodatkowe, specjalne elementy wykończenia nadwozia również przyczyniają się do niezaprzeczalnie sportowego charakteru nowego leóna cupra R.
Samochód sportowy musi być również bezpieczny. Nowy león cupra R jest standardowo wyposażony w elektroniczny system stabilizujący ESP wraz z układem wspomagania hamowania EBA (Emergency Brake Assistance), który działa automatycznie w nagłych sytuacjach, znacznie zwiększając skuteczność hamowania.
Przed końcem roku na rynku ma znaleźć się czwarty produkt Seata Sport - nowa ibiza cupra R. Ten nowy model, którego prototyp został zaprezentowany podczas ostatniego Salonu Samochodowego w Genewie, będzie pierwszym modelem seata cupra oferowanym z silnikami benzynowym lub wysokoprężnym o mocy od 150 KM wzwyż.