Podwójną moc nowego passata GTE wyceniono na blisko 174 tysiące złotych. Tę ogromną kwotę trzeba wyłożyć m.in. za hybrydowy zespół napędowy typu plug-in o łącznej mocy 218 KM i o zasięgu do 50 km w trybie elektrycznym.
Passat GTE wyposażany jest w 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 156 KM oraz w silnik elektryczny osiągający moc 115 KM. Obydwie jednostki zapewniają łączną moc 218 KM. Połączenie doładowanego silnika benzynowego TSI z silnikiem elektrycznym sprzyja efektywności pracy obydwu jednostek oraz służy środowisku. Passat GTE oferowany jest tylko ze skrzynią biegów DSG.
Akumulator litowo-jonowy, zaopatrujący silnik elektryczny w prąd, jest ładowany podczas jazdy, poprzez między innymi odzysk energii hamowania. Akumulator można także ładować z domowego gniazdka za pomocą kabla. Czas ładowania z sieci o napięciu 230 V wynosi 4 godziny i 15 minut, a z sieci o napięciu 360 V (za pomocą tzw. Wallboxa) – tylko 2 godziny i 30 minut.
W trybie wyłącznie elektrycznym passat GTE jest w stanie pokonać dystans do 50 km, nie emitując przy tym żadnych szkodliwych substancji. Z pełnym 50-litrowym zbiornikiem benzyny oraz z naładowanym akumulatorem zasięg auta wynosi ponad 1100 km.
Z zewnątrz passata GTE można rozpoznać przede wszystkim po diodowych światłach do jazdy dziennej w kształcie litery C oraz po niebieskiej listwie na osłonie chłodnicy sięgającej aż do reflektorów. Także wewnątrz znajdują się elementy charakterystyczne dla modeli GTE, jak wskaźnik informujący o przepływie energii oraz system multimedialny, którego menu wzbogacono o funkcje odnoszące się do zespołu napędowego, a także odpowiednie wskaźniki.