Geny, geny, geny
We wnętrzu 9-7X znalazły się charakterystyczne dla marki Saab uchwyt na kubek i stacyjka w tunelu centralnym. Również i na zewnątrz poznać można sportowy i funkcjonalny charakter Saaba. Dzięki charakterystycznemu kształtowi atrapy chłodnicy, wizualnie zachodzącym na słupki D tylnym oknom oraz markowym obręczom kół - dziedzictwo 9-7X staje się oczywiste już na pierwszy rzut oka.
Widziany z boku 9-7X prezentuje czyste i niezakłócone linie obrysu, pozbawione gwałtownych uskoków i wystających kształtów. Światła tylne umieszczono w pionie, za przezroczystymi kloszami. Ich trójwymiarową i "kryształową” formę uzyskano przez użycie reflektorowych elementów optycznych oraz wysoką precyzję wykonania detali oprawy.
Sportowe zacięcie
Tak jak wszystkie samochody marki Saab, 9-7X to pojazd stworzony z myślą o dawaniu kierowcy satysfakcji z jazdy. Aby zapewnić komfort zastosowano w 9-7X specjalnie zestrojone zawieszenie przednie na podwójnych wahaczach poprzecznych i sprężynach śrubowych oraz pięciowahaczowe zawieszenie tylne ze sterowaniem elektronicznym. Typowo europejską charakterystykę jezdną uzyskano dzięki obniżeniu wysokości pojazdu nad drogą oraz utwardzeniu zawieszenia, a także poprzez pogrubienie przedniego stabilizatora i usztywnienie tulei mocowania górnych wahaczy tylnych. Wszystkie amortyzatory mają regulowaną siłę tłumienia, umożliwiającą ograniczenie przechyłów nadwozia podczas szybkiej jazdy.
Siła silnika
Do wyboru są dwa całkowicie aluminiowe silniki benzynowe, współpracujące ze sterowanymi elektronicznie, czterostopniowymi, automatycznymi skrzyniami biegów: 6-cylindrowy, rzędowy o pojemności 4,2 litra, rozwijający moc 275 KM (205 kW) i moment obrotowy 372 Nm oraz 5,3-litrowy V-8 o przybliżonej mocy 300 KM (224 kW) i momencie 447 Nm.
Bezpiecznie
Saab 9-7X charakteryzuje się także bogatym seryjnym wyposażeniem wpływającym na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, które obejmuje m.in.: dwustopniowe czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, system wykrywania obecności i masy pasażera przedniego, system wykrywania groźby wywrócenia się pojazdu, boczne kurtynowe poduszki powietrzne (ochrona głowy), napinacze wstępne i zwalniacze napięcia pasów bezpieczeństwa przednich foteli, sygnalizację przypominania o niezapiętych pasach foteli przednich.
Produkcja Saaba 9-7X rozpocznie się w styczniu 2005 r., a odbywać się będzie w zakładach General Motors w Moraine w stanie Ohio.
Dane techniczne
Pojemność 4200 4.2L I-6 5300 5.3L V8*
Moc wg norm EEC 275 KM (205 kW) 300 KM (224 kW)
przy 6000 obr./min przy 5200 obr./min
Maksymalny moment obr. wg norm EEC 372 Nm 447 Nm
przy 3600 obr./min przy 4000 obr./min
Średnica cylindra/skok mm 93 x 102 96 x 92
Maksymalne ciśnienie ładowania 10.0:1 9.9:1
Zużycie paliwa* l/100 km Miasto 15,7 15,7
Poza miastem 11,2 13,1
Osiągi 4200 4.2L I-6 5300 5.3L V8
Prędkość maksymalna 191 km/h 191 km/h
Przyśpieszenie 0-100km/h 8,9 s 7,8 s