Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Moto

6 sierpnia 2003 r.
19:37
Edytuj ten wpis

Skazany na sukces

Autor: Zdjęcie autora (wss)
0 0 A A
 (VW)
(VW)

Golf, najpopularniejszy niemiecki samochód wszech czasów, pojawi się jesienią 2003 w swoim piątym wcieleniu. Jego stylistyka jest dynamiczniejsza, a rozwiązania techniczne bardziej innowacyjne niż kiedykolwiek wcześniej. Tydzień temu przedstawiliśmy pierwsze zdjęcia, dzisiaj więcej szczegółów.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Tradycja zobowiązuje

Już na pierwszy rzut oka widać, że nowy model jest prawdziwym golfem. Jego wygląd zewnętrzny z charakterystycznym tylnym słupkiem, masywną tylną częścią nadwozia, wybitnie sportowym przodem i muskularną, wznoszącą się ku górze sylwetką, świadczy o wyjątkowej dynamice.
Od swojego debiutu, przed prawie trzydziestoma laty, golf jest niepowtarzalny jak odcisk linii papilarnych. Jedną z tajemnic jego światowego sukcesu (do dziś sprzedano ponad 22 miliony sztuk), jest fakt, że koncern Volkswagen tworząc golfa - bezpośredniego następcę garbusa - stworzył absolutnie "niepodrabialny“ oryginał. Przez cztery generacje jego wygląd był pielęgnowany i stał się stylistycznym odbiciem swoich czasów. Zaprezentowany teraz po raz pierwszy golf piątej generacji nawiązuje do tej niepowtarzalności, jednak zarówno optycznie, jak i technicznie, stanowi największy skok ewolucyjny w historii tego modelu.

Wyrzeźbiony z bryły

Przód, opracowany od nowa w najmniejszym nawet detalu, zoptymalizowany został pod względem aerodynamicznym. Uwagę zwracają "zaostrzone” wyraźnie w kierunku środka pojazdu podwójne, okrągłe reflektory z ustawionymi poziomo, podobnie jak w phaetonie, kierunkowskazami. Nad reflektorami wznoszą się zdecydowanie zarysowane powierzchnie błotników. Jako część pokrywy komory silnika tworzą one razem z osłoną chłodnicy charakterystyczny element stylistyczny w kształcie litery V, podkreślający dynamikę nowego volkswagena.
Także tył samochodu i pełne napięć prowadzenie linii bocznej zdradzają siłę drzemiącą w golfie piątej generacji. Typowe dla marki Volkswagen są okrągłe światła tylne o podwójnym układzie, umieszczone do połowy w podzielonej czystymi liniami tylnej klapie. Duża szyba tylna zapewnia nie tylko dobrą widoczność, ale jest również istotnym elementem stylistycznym podkreślającym elegancję sylwetki. Patrząc na nowego golfa można rozpoznać dynamikę i siłę większą niż w którymkolwiek z poprzednich wcieleń.

Wyposażenie - perfekcja w każdym detalu

W chwili debiutu na rynku nowy golf będzie dostępny z nadwoziem trzy - i pięciodrzwiowym z wyposażeniem Trendline, Comfortline lub Sportline. Wszystkie wersje będą miały bogate wyposażenie zwiększające komfort i bezpieczeństwo jazdy, obejmujące m.in.: sześć poduszek powietrznych, pięć zagłówków (przednie aktywne), trójpunktowe pasy bezpieczeństwa, nową bezpieczną kolumnę kierownicy oraz dźwignie pedałów, które w razie zderzenia nie przemieszczają się do wnętrza pojazdu.
Perfekcja charakteryzuje każdy szczegół. Wszystkie obszary funkcjonalne zostały wyraźnie oddzielone, przyciski i wyłączniki umieszczono w miejscach, w których się ich intuicyjnie spodziewamy. Podczas jazdy do tyłu klimatyzacja Climatronic (element wyposażenia dodatkowego) przełącza się automatycznie na obieg zamknięty, a po uruchomieniu spryskiwaczy szyb, inteligentny układ sterowania przerywa natychmiast doprowadzanie świeżego powietrza. Opracowane całkowicie od nowa fotele, zapewniają maksymalny komfort podróżowania. Volkswagen oferuje jako pierwszy w tym segmencie samochodów możliwość zamontowania elektrycznie regulowanego w dwóch płaszczyznach podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz ogrzewanie postojowe. Oparcie kanapy tylnej jest seryjnie składane w stosunku 60:40.

Nadwozie - nowy wzór do naśladowania

Szersze (1759 mm / + 24 mm), wyższe (1483 mm / + 39 mm) i dłuższe (4.204 mm / + 57 mm) nadwozie zapewnia większą przestronność kabiny pasażerskiej (+ 65 mm na wysokości kolan z przodu / + 24 mm z tyłu) oraz bagażnika (347 l). To wyraźne zwiększenie wymiarów stanowi pomost do wyższej klasy samochodów i świadczy o ponadklasowości golfa. To samo dotyczy niepowtarzalnego w tym segmencie poziomu jakości: statyczna sztywność nadwozia została poprawiona o 80 procent (!) - nie ma zatem sobie równych wśród modeli konkurencji.

Zawieszenie - made by golf

Nowe, bezpieczne zawieszenie volkswagena jest zarówno komfortowe, jak i dynamiczne. Zoptymalizowana przednia oś z kolumnami prowadzącymi McPherson zapewnia doskonałe prowadzenie samochodu. Z tyłu zastosowano nową oś wielowahaczową. Komfort i właściwości jezdne zostały doprowadzone do perfekcji dzięki nowemu, elektromechanicznemu wspomaganiu układu kierowniczego pracującemu zależnie od prędkości jazdy, które znacznie przyczynia się do podniesienia stabilności pojazdu podczas jazdy na wprost. Golf wyposażony jest seryjnie w najnowszą generację ESP i asystenta hamowania. Optymalny przebieg hamowania zapewnia nowy układ hamulcowy z udoskonalonym systemem chłodzenia. Zawieszenie golfa gwarantuje niepowtarzalną syntezę, wykraczającego poza swoją klasę, komfortu i bezpieczeństwa jazdy.

Napęd - wtrysk bezpośredni

Magicznym słowem w zespole napędowym jest "wtrysk bezpośredni”. Przykład pierwszy: TDI. Nowym wzorem do naśladowania pod względem elastyczności, komfortu i oszczędności jest silnik 2,0 TDI o mocy 103 kW/140 KM. Ta czterocylindrowa i czterozaworowa jednostka napędowa o wysokim momencie obrotowym współpracuje z nową sześciobiegową skrzynią biegów lub z dostępną jako opcja sześciobiegową preselekcyjną skrzynią przekładniową, w którą Volkswagen, jako pierwszy producent na świecie, wyposażył seryjnie golfa R32.
Przykład drugi: FSI. Pod tym skrótem ukrywa się bezpośredni wtrysk benzyny. Silnik 1,6 FSI o mocy 85 kW / 115 KM sprawdził się już w touranie i będzie montowany także w golfie. Seryjnie będzie on współpracował z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, a na życzenie także z komfortową sześciostopniową przekładnią automatyczną. W momencie wprowadzenia na rynek golf będzie dostępny z czterema silnikami - dwoma benzynowymi ( 55 kW / 75 KM i 1,6 FSI o mocy 85 kW / 115 KM) oraz dwoma silnikami TDI (o mocy 77 kW / 105 KM i 103 kW/ 140 KM).Wszystkie jednostki napędowe spełniają normy emisji spalin EU4. Wkrótce paleta silników zostanie uzupełniona o cztery nowe jednostki, w tym dwa silniki FSI i jeden SDI. Najbardziej dynamiczny silnik o sportowym charakterze pojawi się nieco później. Skrzynia automatyczna i DSG będą oferowane od początku 2004 roku.

Pozostałe informacje

Jarosław Czarniecki i nie może być zadowolony z postawy Omegi Stary Zamość w rundzie jesiennej

Nieudana jesień Omegi Stary Zamość. Wiosną będą chcieli się poprawić

Omega Stary Zamość w ostatnich latach przyzwyczaiła swoich kibiców do tego, że walczy w „najciekawszej lidze świata” o czołowe lokaty. Tymczasem po rundzie jesiennej podopieczni trenera Jarosława Czarnieckiego zajmują dopiero 12. lokatę. To nie zadowala drużyny, która wiosną chce poprawić swoją pozycję w ligowej tabeli

Kamery IP zewnętrzne — rodzaje i zastosowanie

Kamery IP zewnętrzne — rodzaje i zastosowanie

Kamera IP to połączenie kamery i komputera. Dzięki transmisji danych przez sieć LAN lub Internet możesz monitorować obiekt z dowolnego miejsca, oglądając go na bieżąco, przechowując na karcie pamięci lub w chmurze. Dziś przyglądamy się kamerom IP zewnętrznym, omawiając ich rodzaje i zastosowanie.

Zrealizuj marzenie o domu w Hiszpanii – zobacz nasze propozycje

Zrealizuj marzenie o domu w Hiszpanii – zobacz nasze propozycje

Domy w Hiszpanii – Kompletny Przewodnik

Osuszacz powietrza: czy jest bezpieczny i jak został zaprojektowany?

Osuszacz powietrza: czy jest bezpieczny i jak został zaprojektowany?

Wiele osób zadaje pytanie, czy osuszacz powietrza jest szkodliwy i jak dokładnie działa to urządzenie. Osuszacze powietrza stały się popularnym rozwiązaniem do radzenia sobie z nadmierną wilgotnością w mieszkaniach, domach, biurach, a nawet magazynach. Aby zrozumieć, jak bezpieczne są te urządzenia i jak działają, dowiedzmy się więcej. Czy osuszacz powietrza jest bezpieczny? Nowoczesne osuszacze powietrza są całkowicie bezpieczne, jeśli są używane prawidłowo. Wręcz przeciwnie, poprawiają nawet jakość powietrza w pomieszczeniach, zapobiegając rozwojowi pleśni, grzybów i patogenów. Główne powody, dla których osuszacz powietrza jest bezpieczny: Kontrola poziomu wilgotności. Urządzenia są wyposażone w higrostaty, które automatycznie utrzymują poziom wilgotności w komfortowych granicach - 40-60%. Zapobiega to nadmiernemu wysuszeniu powietrza, co jest ważne dla zdrowia skóry, układu oddechowego i odpornościowego. Oczyszczanie powietrza. Wiele modeli posiada wbudowane filtry, które zatrzymują kurz, alergeny i zarazki, poprawiając jakość powietrza w pomieszczeniach. Niski poziom hałasu. Nowoczesne osuszacze są ciche (poniżej 40 dB), dzięki czemu nadają się do użytku w sypialni lub pokoju dziecięcym. Kiedy osuszacz powietrza może być szkodliwy? Osuszacz powietrza może być szkodliwy, jeśli Poziom wilgotności spada poniżej normy (poniżej 30%), co może powodować suche powietrze. Urządzenie nie jest odpowiednio konserwowane: brudne filtry i zbiornik na wodę mogą stać się pożywką dla bakterii. Aby uniknąć tych problemów, należy upewnić się, że urządzenie jest czyste i prawidłowo skonfigurowane. Jak działa osuszacz powietrza? Budowa osuszacza powietrza obejmuje kilka kluczowych elementów, które współpracują ze sobą, aby skutecznie usuwać wilgoć z powietrza. Główne elementy osuszacza powietrza to Wentylator. Pobiera wilgotne powietrze z pomieszczenia i kieruje je do wnętrza urządzenia. Parownik. To tutaj powietrze jest chłodzone. Podczas procesu chłodzenia wilgoć z powietrza skrapla się w kropelki wody. Skraplacz. Gdy powietrze jest wolne od wilgoci, jest podgrzewane i wraca do pomieszczenia suche. Zbiornik na wodę. Zbiera kondensat, który tworzy się podczas procesu osuszania. Niektóre modele umożliwiają podłączenie węża w celu odprowadzenia wody do kanalizacji. Filtry. Wychwytują cząsteczki kurzu, alergeny i inne zanieczyszczenia w celu poprawy jakości powietrza. Higrostat. Mierzy poziom wilgotności i automatycznie reguluje pracę urządzenia, włączając je lub wyłączając. Panel sterowania. Umożliwia regulację trybów pracy, poziomu wilgotności, timera i innych parametrów. Jak działa osuszacz powietrza? Proces działania osuszacza jest prosty, ale zależy od technologii, na której jest oparty. Rozważmy dwa główne typy osuszaczy powietrza: Osuszacze kondensacyjne Wentylator zasysa wilgotne powietrze do wnętrza urządzenia. Powietrze przechodzi przez parownik, który je chłodzi. Wilgoć z powietrza zamienia się w kropelki wody. Gdy powietrze się ochładza, para z powietrza skrapla się na zimnej powierzchni parownika. Woda spływa do specjalnego zbiornika lub jest odprowadzana przez odpływ. Suche powietrze jest ogrzewane. Pozbawione wilgoci powietrze jest ogrzewane przez skraplacz i zawracane do pomieszczenia. Recyrkulacja powietrza. Proces jest powtarzany, aż poziom wilgotności osiągnie wartość zadaną. Ten typ osuszacza działa najlepiej w ciepłych pomieszczeniach (powyżej +15 °C) i jest odpowiedni do mieszkań, domów i biur. Osuszacze adsorpcyjne Wentylator dostarcza powietrze do obracającego się wirnika. Wirnik jest pokryty specjalnym materiałem (np. żelem krzemionkowym), który pochłania wilgoć. Wilgotne powietrze jest osuszane. Gdy powietrze przechodzi przez wirnik, wilgoć pozostaje w adsorbencie, a suche powietrze jest zawracane do pomieszczenia. Regularna regeneracja rotora. Strumień ogrzanego powietrza jest wykorzystywany do usuwania wilgoci z adsorbentu. Wilgoć z rotora odparowuje i jest gromadzona w zbiorniku. Osuszacze adsorpcyjne są skuteczne nawet w niskich temperaturach (poniżej +10°C), dlatego często stosuje się je w garażach, piwnicach i nieogrzewanych pomieszczeniach. Osuszacz powietrza budowa i zasada jego działania pokazują, że urządzenie to zostało zaprojektowane z myślą o skutecznym usuwaniu wilgoci i zapewnieniu komfortu w pomieszczeniach. Osuszacze powietrza są bezpieczne w użytkowaniu i pomagają poprawić mikroklimat w domu lub biurze. Odpowiedni dobór modelu i kompetentna konserwacja sprawią, że urządzenie to stanie się niezastąpionym pomocnikiem w walce z nadmierną wilgocią.

Bezpieczeństwo w sieci – jak chronić swoje dane osobowe?

Bezpieczeństwo w sieci – jak chronić swoje dane osobowe?

W dzisiejszych czasach, gdy codziennie dzielimy się ogromnymi ilościami informacji w internecie, ochrona danych osobowych stała się kluczowym wyzwaniem. Czy zastanawiałeś się, jak bardzo jesteś eksponowany na zagrożenia, nieświadomie przeglądając strony internetowe lub wysyłając e-maile? Zobacz, jak skutecznie zabezpieczyć swoją prywatność w sieci, unikając potencjalnych zagrożeń.

Antoni Wawryca zmarł we wtorek, 26 listopada

Nie żyje Antoni Wawryca. Ponad 20 lat był wójtem jednej gminy

W wieku 69 lat zmarł we wtorek Antoni Wawryca, prawnik, samorządowiec, wieloletni wójt gminy Tomaszów Lubelski.

Ergonomia w pracy - jak zadbać o zdrowie pracowników?

Ergonomia w pracy - jak zadbać o zdrowie pracowników?

Ergonomia w pracy to kluczowy element, który wpływa na zdrowie fizyczne i psychiczne pracowników. W tym artykule przedstawiamy najważniejsze zasady ergonomii, które powinny znaleźć się w każdym biurze. Dowiesz się, jak odpowiednio ustawić stanowisko pracy, jakie produkty biurowe wspierają komfort pracy oraz jak dbać o zdrowie psychiczne pracowników. Dzięki praktycznym wskazówkom, możesz stworzyć zdrowe i wydajne środowisko pracy, które wpłynie na lepszą efektywność i samopoczucie Twoich pracowników.

Wtorkowe spotkanie ministrów spraw zagranicznych Polski i Ukrainy

Przełom w sprawie Wołynia? Prezydent Chełma: Brak ekshumacji jest jednym z grzechów naszego państwa

To może być przełom w sprawie Wołynia. - Ukraina potwierdza, że nie ma żadnych przeszkód do prowadzenia prac poszukiwawczych i ekshumacyjnych na jej terytorium – poinformował we wtorek szef MSZ Radosław Sikorski po spotkaniu z ukraińskim ministrem spraw zagranicznych Andrijem Sybihą. Do sprawy odniósł się prezydent Chełma Jakub Banaszek.

Można szykować łyżwy na sobotę

Można szykować łyżwy na sobotę

Miłośnicy tego zimowego sportu powinni szykować się na sobotę. Wtedy Biała Podlaska otwiera sezon na swoich lodowiskach.

Start Lublin do 13 grudnia aż trzy razy zagra w hali Globus

Start Lublin przygotował pakiet biletów na najbliższe mecze. Trzy spotkania w cenie dwóch

Od 1 do 13 grudnia Start Lublin rozegra aż trzy domowe spotkania w ramach Orlen Basket Ligi. To doskonała okazja, żeby zaproponować kibicom promocję na bilety. Do 1 grudnia można zaopatrzyć się w pakiet wejściówek na wszystkie trzy spotkania, ale zapłacić tak naprawdę tylko za dwa.

Dlaczego warto współpracować z Totalizatorem Sportowym?

Dlaczego warto współpracować z Totalizatorem Sportowym?

Totalizator Sportowy to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich spółek, działająca nieprzerwanie od ponad 68 lat. Firma jest właścicielem marki LOTTO i oferuje swoim Klientom dostęp do szerokiej gamy produktów losowych w sieci sprzedaży obejmującą ponad 27 000 punktów. Współpraca z Totalizatorem Sportowym to gwarancja stabilnego i udanego biznesu.

Co do przebiegu posiedzenia komisji wiceprezydent Pfeifer i radna Klimczuk przedstawiały sprzeczne relacje. Obie były zgodne, że gdyby posiedzenie zostało nagrane, łatwiej byłoby stwierdzić, co naprawdę zaszło

Nagrywać czy nie nagrywać? Spór radnej z wiceprezydent

Nie o taki Zamość walczyłam – stwierdziła Agnieszka Klimczyk, radna Koalicji Obywatelskiej wnioskując o obowiązkowe nagrywanie obrad komisji i uzasadniając, co skłoniło ją do złożenia interpelacji w tej sprawie.

Lubelskie lotnisko radzi sobie coraz lepiej. Jaki to był rok?
film

Lubelskie lotnisko radzi sobie coraz lepiej. Jaki to był rok?

Nowe kierunki, coraz więcej pasażerów i ambitne plany na przyszłość. Tak w skrócie można opisać obecną sytuację lubelskiego lotniska. O tym, co obecnie dzieje się w porcie lotniczym Lublin i jaka czeka go przyszłość opowiada w programie Dzień Wschodzi rzecznik Piotr Jankowski.

Fredro w rytmie rocka
teatr
30 listopada 2024, 18:00

Fredro w rytmie rocka

Jedyne i niepowtarzalne zestawienie najciekawszych tekstów mistrza komedii – Aleksandra Fredry, w wykonaniu aktorów Teatru Seniora. Wszystko to w rytm klasycznych rockowych hitów już w sobotę w lubelskim Centrum Kultury.

"Tak dla edukacji! Nie dla deprawacji!". Protestują przeciwko zmianom minister Nowackiej

"Tak dla edukacji! Nie dla deprawacji!". Protestują przeciwko zmianom minister Nowackiej

Największy protest odbędzie się w Warszawie, ale 1 grudnia również w Białej Podlaskiej odbędzie się manifestacja pod hasłem "Tak dla edukacji! Nie dla deprawacji!".

ALARM24

Masz dla nas temat? Daj nam znać pod numerem:
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

kliknij i poinformuj nas!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium