Golf, najpopularniejszy niemiecki samochód wszech czasów, pojawi się jesienią 2003 w swoim piątym wcieleniu. Jego stylistyka jest dynamiczniejsza, a rozwiązania techniczne bardziej innowacyjne niż kiedykolwiek wcześniej. Tydzień temu przedstawiliśmy pierwsze zdjęcia, dzisiaj więcej szczegółów.
Tradycja zobowiązuje
Od swojego debiutu, przed prawie trzydziestoma laty, golf jest niepowtarzalny jak odcisk linii papilarnych. Jedną z tajemnic jego światowego sukcesu (do dziś sprzedano ponad 22 miliony sztuk), jest fakt, że koncern Volkswagen tworząc golfa - bezpośredniego następcę garbusa - stworzył absolutnie "niepodrabialny“ oryginał. Przez cztery generacje jego wygląd był pielęgnowany i stał się stylistycznym odbiciem swoich czasów. Zaprezentowany teraz po raz pierwszy golf piątej generacji nawiązuje do tej niepowtarzalności, jednak zarówno optycznie, jak i technicznie, stanowi największy skok ewolucyjny w historii tego modelu.
Wyrzeźbiony z bryły
Także tył samochodu i pełne napięć prowadzenie linii bocznej zdradzają siłę drzemiącą w golfie piątej generacji. Typowe dla marki Volkswagen są okrągłe światła tylne o podwójnym układzie, umieszczone do połowy w podzielonej czystymi liniami tylnej klapie. Duża szyba tylna zapewnia nie tylko dobrą widoczność, ale jest również istotnym elementem stylistycznym podkreślającym elegancję sylwetki. Patrząc na nowego golfa można rozpoznać dynamikę i siłę większą niż w którymkolwiek z poprzednich wcieleń.
Wyposażenie - perfekcja w każdym detalu
Perfekcja charakteryzuje każdy szczegół. Wszystkie obszary funkcjonalne zostały wyraźnie oddzielone, przyciski i wyłączniki umieszczono w miejscach, w których się ich intuicyjnie spodziewamy. Podczas jazdy do tyłu klimatyzacja Climatronic (element wyposażenia dodatkowego) przełącza się automatycznie na obieg zamknięty, a po uruchomieniu spryskiwaczy szyb, inteligentny układ sterowania przerywa natychmiast doprowadzanie świeżego powietrza. Opracowane całkowicie od nowa fotele, zapewniają maksymalny komfort podróżowania. Volkswagen oferuje jako pierwszy w tym segmencie samochodów możliwość zamontowania elektrycznie regulowanego w dwóch płaszczyznach podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa oraz ogrzewanie postojowe. Oparcie kanapy tylnej jest seryjnie składane w stosunku 60:40.
Nadwozie - nowy wzór do naśladowania
Zawieszenie - made by golf
Napęd - wtrysk bezpośredni
Przykład drugi: FSI. Pod tym skrótem ukrywa się bezpośredni wtrysk benzyny. Silnik 1,6 FSI o mocy 85 kW / 115 KM sprawdził się już w touranie i będzie montowany także w golfie. Seryjnie będzie on współpracował z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, a na życzenie także z komfortową sześciostopniową przekładnią automatyczną. W momencie wprowadzenia na rynek golf będzie dostępny z czterema silnikami - dwoma benzynowymi ( 55 kW / 75 KM i 1,6 FSI o mocy 85 kW / 115 KM) oraz dwoma silnikami TDI (o mocy 77 kW / 105 KM i 103 kW/ 140 KM).Wszystkie jednostki napędowe spełniają normy emisji spalin EU4. Wkrótce paleta silników zostanie uzupełniona o cztery nowe jednostki, w tym dwa silniki FSI i jeden SDI. Najbardziej dynamiczny silnik o sportowym charakterze pojawi się nieco później. Skrzynia automatyczna i DSG będą oferowane od początku 2004 roku.