Mitsubishi colt to pierwszy model samochodu będący efektem sojuszu Mitsubishi Motors Corporation i DaimlerChrysler. Pierwsza prezentacja nowego colta będzie miała miejsce 2 marca, podczas Motor Show w Genewie, a sukcesywne wprowadzanie samochodu na rynki europejskie rozpocznie się w maju 2004 roku.
Nowy colt produkowany zakładach NedCar w holenderskim Born został skonstruowany z myślą o europejskim rynku. Różni się też znacznie od swojego produkowanego w Japonii odpowiednika.
Długość nowego modelu wynosi 3,87 m. Jest pierwszym samochodem Mitsubishi w segmencie B w Europie. Jako źródło napędu colta służy rodzina silników benzynowych 1,1, 1,3, 1,5 DOHC, MIVEC, które zaprojektowano w Japonii, a produkcję uruchomiono w nowych zakładach Kolleda w Niemczech. Najmniejszy z silników posiada trzy cylindry oraz moc 75 KM. Wysokoprężna jednostka 1,5 DOHC (common rail, bezpośredni wtrysk) pochodzi z firmy DaimlerChrysler. Przeniesienie napędu na przednią oś zapewnia manualna lub automatyczna skrzynia biegów.
Wnętrze nowego colta, którego nadwozie jest wyższe niż większość porównywalnych modeli hatchback, charakteryzuje przestronność i wiodąca w segmencie przestrzeń na nogi podróżujących na przednich i tylnych siedzeniach, wyrażająca się długością 1705 mm. Tylna kanapa dzielona w proporcjach 60/40 ma możliwość przesuwania, pochylania, składania i wystawiania foteli. Tapicerkę wykonano z wysokiej jakości materiałów, a deskę rozdzielczą pokryto miękkim w dotyku tworzywem.
Bezpieczeństwo bierne i czynne zostało oparte na poduszkach gazowych kierowcy i pasażera, poduszkach bocznych oraz kurtynowych, jak również montowanych standardowo systemach ABS oraz EBD i występującym w opcji układzie MASC. Przyjemność w prowadzeniu zapewniają elastyczne silniki, elektronicznie sterowany system wspomagania układu kierowniczego, odpowiednio dobrane zawieszenie, a stabilność duży jak na segment B rozstaw osi i kół.
MASC = Mitsubishi Active Stability Control system
= ESP (elektroniczny program stabilizacji toru jazdy)