Nowa fiesta od kilku miesięcy robi sporą karierę na naszym rynku. Ładna sylwetka, możliwość wyboru wśród licznych wersji oraz dobra opinia wśród użytkowników poprzednich wersji - to najlepsza rekomendacja najnowszego modelu fiesty.
Ford fiesta, jak wszystkie nowoczesne małe samochody, przypomina skorupkę jajka. Każdy centymetr wnętrza jest dokładnie zaplanowany i wykorzystany. Stąd analogia do skorupki. Ford znany jest z dobrego zagospodarowywania wnętrza, szczególnie w samochodach małych. Zdaniem twórców, fiesta oferuje dość miejsca dla pięciu pasażerów. Musimy się z nimi zgodzić, pod warunkiem, że na tylnej kanapie nie będą podróżować zawodnicy sumo lub wagi ciężkiej. Małe dzieci, młodzież czy niezbyt duże osoby na brak miejsca z tyłu narzekać nie mogą. Z przodu natomiast nawet spory człowiek może wygodnie usiąść, choć fotele mogłyby być bardziej wygodne. Ważne jest też to, że zdołano wygospodarować spory, bo 284-litrowy bagażnik, dość ustawny.
Konstruktorzy zapewniają, że nowy ford fiesta prowadzi się tak samo jak wygląda. I mieli rację. Fiesta stabilnie zachowuje się na drodze, pewnie pokonuje zakręty, bez potrzeby nerwowego kontrolowania każdego ruchu kierownicą. Praktycznie nie odczuwa się ani pod-, ani nadsterowności. Solidnie zrobiony samochód. Razi jednak zbyt głośna praca zawieszenia, co szczególnie na polskich drogach jest odczuwalne. Dobrze natomiast sprawuje się nowoczesne wspomaganie kierownicy. I na koniec drobny szczegół. Koło kierownicy pokryte skórą - to naprawdę cieszy.
Wydajne hamulce zapewniają poczucie bezpieczeństwa w każdej sytuacji. Niestety, ABS jest oferowany za dopłatą 2200 złotych.
Bezpieczeństwo
Wnętrze
w samochodach marki Ford postawiono na funkcjonalność. I słusznie, bo samochody o tych gabarytach to narzędzia do codziennej pracy. Materiały użyte do wykończenia są adekwatne do klasy samochodu, nie ma co tu szukać wykwintnego drewna
czy aluminium, (choć to da się zainstalować w lepszych wersjach), to zbyteczne dodatki. Rekompensuje to przejrzysty i czytelny układ wskaźników, wiele schowków oraz łatwa obsługa urządzeń pokładowych. Niestety, zestaw audio jest dostępny za dopłatą.
W limitowanej wersji X 100 oferowane jest dobre wyposażenie. Kto zatem chce nabyć nową fiestę, powinien pomyśleć właśnie o tej wersji. Droższej, ale lepiej wyposażonej.
Silnik
Jednak najczęściej wybierane są samochody z silnikami 1,3 - o mocy 58 lub 68 koni. Są to z pozoru dobrze znane jednostki napędowe z poprzednich wersji. Przeszły jednak spore zmiany, które znacznie zmieniły ich oblicze. Obecnie są szybsze, cichsze oraz oszczędniejsze.
Wnioski
dla kobiety.
A przy tym 284 litry ustawnego bagażnika.
Osiągi forda fiesty, czyli przegląd wersji silnikowych
Prędkość maks. (km/h) /150/ 158/ 168/ 185/ 164
Przysp. od 0 do 100 km/h (sek) /18,9/ 15,8/ 13,2/ 10,6/ 14,9/
Moc maks. w KM /58/ 68/ 80/ 100/ 68/
Zużycie paliwa w cyklu miejskim 9 litrów/100 km) /8,2/ 8,2/ 8,6/ 9,1/ 5,3/
Jazda poza miastem /5,0/ 5,0/ 5,1/ 5,2/ 3,7/
Średnie zużycie /6,2/ 6,2/ 6,4/ 6,6/ 4,3/