Do 18 lutego potrwają w Lublinie testy przegubowego Mercedesa Citaro G z napędem hybrydowym. Dzisiaj można go spotkać na linii 31, jutro będzie kursował na trasie 26.
Pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów ma wbudowany silnik elektryczny, który przy hamowaniu wytwarza energię elektryczną magazynowaną w superkondensatorach. Później energia ta jest wykorzystywana przy ruszaniu pojazdu.
– Silnik spalinowy potrzebuje mniejszej mocy by ruszyć z miejsca, oszczędzając tym samym zużycie paliwa – wyjaśnia Weronika Opasiak, rzeczniczka Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego, które testuje autobus.
W zmniejszeniu zużycia paliwa pomagać ma ponadto specjalny układ kierowniczy. W awaryjnych sytuacjach autobus sam zaczyna hamować, jeśli nagle wykryje na jezdni pieszego, a kierowca ma ułatwiony skręt w prawo za sprawą radarowych czujników. Nowy pojazd ma też wzmocnioną konstrukcję, mającą lepiej chronić pasażerów przed skutkami bocznego zderzenia autobusu z innym pojazdem lub przeszkodą.