Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiada duże inwestycje związane z poprawą bezpieczeństwa. Na liście planowanych zadań jest budowa ronda turbinowego przy osiedlu Borek w Turce pod Lublinem, rozbudowa ok. 26,5 km istniejących dróg i ok. 10 km nowych ciągów pieszo-rowerowych.
Dziś wyjazd z osiedla Borek na drogę krajową Lublin-Łęczna jest niebezpieczny i bardzo kłopotliwy dla kierowców.
– Rondo turbinowe ułatwi mieszkańcom osiedla bezpieczne włączenie się do ruchu. Przebudowany zostanie również kilkusetmetrowy odcinek DK82 od węzła Lublin Tatary – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy GDDKiA w Lublinie.
Obecnie trwa procedura uzyskiwania niezbędnych pozwoleń. GDDKiA w ok. 75 proc. pokryje koszty. Prace ruszą jeszcze w tym roku.
– Ogłosimy też przetargi na rozbudowę trzech odcinków DK74: dojazd do mostu w Annopolu (ok. 0,5 km), Jarosławiec-Miączyn (4,3 km) oraz Gorajec-Szczebrzeszyn (10,3 km) – wylicza Nalewajko.
W tym roku czeka nas także: rozbudowa DK63 - od granicy z woj. mazowieckim do Łukowa (11,4 km), budowa ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż DK63 w Białej (3,5 km) oraz wzdłuż DK19 od Turowa do Radzynia Podlaskiego (ok. 6,5 km).
Kolejne przetargi będą dotyczyć budowy miejsca do kontroli i ważenia pojazdów w Maziarce oraz mostu na Wieprzu w Szczebrzeszynie, chodnika wzdłuż DK82 pomiędzy Łuszczowem i Zofiówką (0,9 km) i zatok autobusowych w Łuszczowie. Przypomnijmy, że trwa przebudowa DK48 pomiędzy Krępą a Kockiem (10,6 km) oraz DK74 od Frampola do Gorajca (7,4 km).