Warszawski Warbud wypadł z grona pięciu firm, które złożyły ofertę budowy tunelu pod al. Racławickimi w Lublinie. – Firma nie ma doświadczenia w tego typu realizacjach – wyjaśnia wyniki kolejnego etapu przetargu Henryk Korczewski, dyr. Wydziału Strategii i Rozwoju UM w Lublinie. – Wśród pozostałych wszystkie mają szanse na realizację inwestycji.
Budowa tunelu pod al. Racławickimi to największa inwestycja drogowa Lublina. Jej wartość jest szacowana na 120 mln zł. Ma mieć 510 metrów długości. Z tunelu auta będą wjeżdżać
na 110-metrowy wiadukt nad ul. Głęboką. W sumie połączenie od wiaduktu Poniatowskiego do ul. Filaretów ma liczyć 1800 m.
Prace ruszą najwcześniej wiosną przyszłego roku. Mają potrwać minimum 18 miesięcy. – Ale realnie należy liczyć się z dwuletnim terminem realizacji – dodaje Korczewski.
Budowa ma odbywać się w ramach tzw. partnerstwa publiczo-prywatnego.
Oznacza to, że całą inwestycję sfinansuje wykonawca, a później miasto będzie w ratach oddawać poniesione nakłady.