ZUS wspólnie z Państwową Inspekcją Pracy prowadzi akcję informacyjną pt. "Bezpieczeństwo pracy w budownictwie – upadki, poślizgnięcia". Apel "Nie lekceważ zagrożeń w pracy na wysokości” pojawi się w kilkuset telewizyjnych spotach w ramach drugiej odsłony informacyjnej kampanii społecznej.
Aby zwiększyć społeczną świadomość zagrożeń w miejscu pracy (szczególnie w branży budowlanej) i ograniczyć wydatki na świadczenia związane z wypadkami, ZUS wspólnie z Państwową Inspekcją Pracy od czerwca prowadzi akcję informacyjną pt. "Bezpieczeństwo pracy w budownictwie – upadki, poślizgnięcia”.
W ramach akcji we wszystkich oddziałach ZUS oraz PIP rozdawane są broszury informacyjne, uruchomiona została również specjalna strona internetowa www.bezupadku.pl.
Ważnym elementem akcji jest telewizyjna kampania skierowana do mężczyzn pracujących w branży budowlanej. 1 listopada ruszyła druga część kampanii, w ramach której na antenie ogólnopolskich stacji telewizyjnych pojawi się ponad 500 kampanijnych spotów.
Współpraca Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Państwowej Inspekcji Pracy na rzecz bezpieczeństwa w pracy wpisuje się w przyjętą w ramach Unii Europejskiej na lata 2007-2012 Europejską Strategię Bezpieczeństwa i Higieny Pracy. Podstawowym celem strategii jest ograniczenie liczby wypadków przy pracy i chorób zawodowych, a co za tym idzie zmniejszenie ponoszonych z tego tytułu wydatków.