W tym roku wydamy na ciebie aż o milion złotych więcej niż przed rokiem. Robimy to z ciężkim sercem, licząc, że nie będą to pieniądze wyrzucone w błoto. Tyle będą nas kosztować pensje dla nowych pracowników, nagrody jubileuszowe i odprawy emerytalne.
W tym roku urząd planuje przyjąć nowych pracowników. – Mamy coraz więcej pracy, ale przede wszystkim chcemy, żeby każdy mieszkaniec Puław został sprawnie i kompetentnie załatwiony – tłumaczy Marta Skowronek, sekretarz miasta. Na pracę mogą liczyć osoby znające się na ochronie środowiska, organizacji zieleni miejskiej, czy na zarządzaniu projektami finansowanymi. Najprawdopodobniej dwie osoby będą pracować w nowo otwieranym punkcie obsługi mieszkańca. Oferty o pracy w urzędzie można znaleźć w Internecie na stronach Biuletynu Informacji Publicznej naszego urzędu (http://pulawyum.bip.e-zeto.com) lub na tablicy ogłoszeń urzędu. Podstawowe wymagania: wykształcenie wyższe, znajomość obsługi komputera i jednego języka obcego. Średnie wynagrodzenie pracowników Urzędu Miasta wynosi 2748 zł brutto, a średnia zasadnicza płaca brutto (bez uwzględniania prezydenta i wiceprezydentów) wynosi zaś 2196 zł. Na co najwięcej – oprócz płac – wydadzą jeszcze w tym roku urzędnicy? Na promocję miasta, odprawy emerytalne i nagrody jubileuszowe dla 16 pracowników – mówi Marta Skowronek.
Pozostałe wydatki naszego urzędu są związane z kosztami funkcjonowania Rady Miasta (330 tys. zł). Dodatkowo sumę 1318 tys. zł stanowią wydatki na: naprawy i konserwację sprzętu, pomieszczeń, zakup materiałów i wyposażenia, świadczenia rzeczowe wynikające z przepisów BHP, zakup energii, usług remontowych, badania pracowników UM i Straży Miejskiej, zakup usług pocztowych, telefonicznych, koszty licencji na programy informatyczne, opłaty radiowe i telewizyjne, konserwacja sieci c.o., szkolenia pracowników, opłaty za usługi internetowe, koszty postępowań sądowych, opłaty za ubezpieczenia i koszty podróży służbowych. Kosztowna jest też dla naszego miasta jego promocja (584 tys. zł). Chodzi o współpracę z miastami partnerskimi, przynależność do związków i stowarzyszeń, np. Związku Miast Polskich. Promocja obejmuje też obsługę konferencji, udział w targach krajowych i międzynarodowych, emisję informacji i publikację artykułów, wydawnictwa tematyczne i promocyjne oraz wspieranie przedsiębiorczości.