W połowie 2018 roku kierowcy pojadą nową trasą, która połączy drogę S17 z mostem na Wiśle. To tzw. II etap obwodnicy Puław.
Cała droga od węzła Kurów Zachód do mostu w Puławach będzie miała 11,8 km długości. Powstanie 10,5 km zupełnie nowej trasy. Na odcinku ok. 1,3 km zostanie dobudowana druga jezdnia do już istniejącej wraz z wiaduktem nad linią kolejową. Inwestycja zakłada budowę m.in.: dwóch węzłów, dwóch skrzyżowań z wjazdami i zjazdami na drogę ekspresową, czterech wiaduktów, trzech mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejścia dla zwierząt oraz dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego.
Do przetargu na zaprojektowanie i budowę dojazdu z S17 do mostu wpłynęło w sumie sześć ofert. Drogowcy wybrali najtańszą. Najdroższa zaoferowana przez konsorcjum, którego liderem były Mosty-Łódź, opiewała na 340 mln zł.
Inwestycja będzie formalnym zakończeniem budowy obwodnicy Puław. I etap obwodnicy wraz z nową przeprawą przez Wisłę został oddany do użytku już w 2008 roku. Od tamtego czasu droga kończy się jednak w okolicy Zakładów Azotowych "Puławy”, nie pełniąc tak naprawdę roli prawdziwej obwodnicy.