Już dzisiaj puławski Urząd Skarbowy zaprasza wszystkich podatników do skorzystania ze szkolenia z wypełniania zeznań, korzystania z ulg oraz obsługi systemu e-deklaracji.
Coroczny obowiązek składania zeznania podatkowego nadal sprawia trudności wielu osobom. Do wszystkich, którzy mają z tym kłopoty, pomocną dłoń wyciągają pracownicy Urzędu Skarbowego w Puławach. W piątek 26 lutego o godz. 11 w sali nr 319 w budynku przy ul. Grabskiego 4 odbędzie się specjalne szkolenie poświęcone zagadnieniom związanym z podatkowym deklaracjami.
– Wszyscy uczestnicy dowiedzą się tego, który formularz wybrać, jak go prawidłowo wypełnić, czy i z jakich ulg mają prawo skorzystać. Zorganizujemy także warsztaty z obsługi e-deklaracji: pokażemy jak korzystać z programu do rozliczania się przez internet i będziemy zachęcać do wyboru tego sposobu rozliczeń – mówi Michał Lesicki, kierownik w puławskim Urzędzie Skarbowym.
Najczęstszymi błędami w zeznaniach składanych drogą tradycyjną są pomyłki matematyczne, brak podpisu, a także wybór odpowiednich pól np. do wpisywania swoich dochodów. Mieszkańcy mają także kłopoty ze stosowaniem ulg podatkowych. Nie wszyscy wiedzą o tym, kiedy mogą z nich skorzystać oraz jak to zrobić w sposób prawidłowy.
Zdaniem Michała Lesickiego większość z tych problemów znika, gdy podatnicy sięgną po program komputerowy, który krok po kroku przeprowadzi ich przez proces wypełniania zeznania.
– Ten program nie pozwala na pomyłki, czy pozostawienie niewypełnionego pola. Co roku zachęcamy do korzystania z e-deklaracji, które umożliwiają złożenie zeznania drogą elektroniczną w dogodnym czasie, bez wychodzenia z domu – mówi Lesicki.
Urzędnicy do korzystania z tej możliwości namawiają osoby starsze. – W naszym urzędzie mamy przygotowane stanowisko komputerowe oraz asystenta, który pomoże w skorzystaniu z tego programu – zapewnia pracownik puławskiej skarbówki.
Program można pobrać ze strony www.portalpodatkowy.pl. Warto pamiętać, że oryginalne oprogramowanie przygotowane przez Ministerstwo Finansów pozwala nie tylko na wypełnienie elektronicznej wersji PIT-u, ale także na jego wysłanie drogą elektroniczną do właściwego US. Zamiast podpisu elektronicznego na ogół stosowane jest pytanie o wysokość sumy przychodu z zeszłego roku. Jeśli tego nie wiemy – pozostaje nam wersja papierowa i podróż do urzędu.