Dobra wiadomość dla rowerzystów. Miasto chce zbudować przedłużenie ul. Długiej od wiaduktu pod ekspresówką do wiaduktu pod torami kolejowymi, prowadzącym do ul. Mościckiego.
Obecnie odnowiony trakt prowadzący od ul. Prusa przez las, kończy się na wiadukcie pod budowaną S12. O potrzebie jego przedłużenia mówił ostatnio radny Paweł Maj, który proponował budowę ścieżki wzdłuż lasu i połączenie jej w okolicach węzła Azoty. To rozwiązanie wymagałoby jednak przeprawy przez tory kolejowe, co znacznie podniosłoby jego koszt.
Inny pomysł na ułatwienie rowerzystom dojazdu do Zakładów Azotowych i PPNT ma Wiesław Stolarski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich. Zaproponował, żeby trakt poprowadzić na wprost, po jego starym śladzie do drewnianego mostu na Kurówce, a następnie przedłużyć w stronę wiaduktu pod torami i połączyć z ul. Mościckiego. Dotychczas na przeszkodzie stały kwestie własnościowe, ale urzędnicy znaleźli sposób.
– Skorzystamy z możliwości, jakie daje nam specustawa. Dzięki temu pozyskamy grunty pod tę inwestycję od prywatnych właścicieli. Na razie chcemy przygotować projekt techniczny, który w najbliższych latach umożliwi jej realizację – mówi dyrektor, który podkreśla, że kluczową rolę będzie miała przebudowa wiaduktu kolejowego zaplanowana przez PLK.
Przedłużenie traktu, który prawdopodobnie będzie miał charakter zwyczajnej asfaltowej drogi dojazdowej to jedno z planowanych usprawnień. Drugim ma być przedłużenie kończącej się w lesie ul. Komunalnej. Według nowego planu odbijać będzie w prawo i łączyć się z nową dojazdówką oraz odcinkiem w stronę ul. Mościckiego. Na styku tych trzech ulic powstać ma rondo. – Dzięki temu, ciężarówki wjeżdżające w ul. Komunalną będą mogły na nim bezpiecznie zawrócić. Obecnie taki manewr jest niemożliwy z uwagi na zbyt małą powierzchnię placu na jej zakończeniu – dodaje Stolarski.
Efektem prac ma być zwiększenie atrakcyjności działek pod inwestycje przemysłowe w tej okolicy, a w przyszłości możliwość takiego połączenia z ul. Mościckiego, by autem można było dojechać z tej części Puław do Zakładów Azotowych. Co prawda na razie mowa jest jedynie o przebudowie ciągu pieszo-rowerowego pod torami, ale puławscy urzędnicy liczą na to, że PLK usprawnią stary wiadukt na tyle, że takie rozwiązanie będzie możliwe.
Koszt stworzenia dokumentacji to ok. 100 tys. zł. Projekt prawdopodobnie będzie gotowy pod koniec tego lub na początku przyszłego roku. Według wstępnych założeń, nowe drogi miałyby powstać w ciągu kilku najbliższych lat.