Kamień węgielny pod budowę mostu na Wiśle w Kamieniu wmurowali w środę samorządowcy z województw lubelskiego i mazowieckiego. Nowa przeprawa będzie gotowa pod koniec 2014 roku. Kierowcy dostaną nowe połączenie z centralną i zachodnią Polską oraz dojazd do przejść granicznych z Ukrainą.
- Samorządowcy wiele razy mówili o potrzebie wybudowania mostu. Tu jest problem ludzi, bo wiele rodzin ma swoich bliskich po drugiej stronie Wisły, ma tam swoje ziemie – tłumaczył Adam Struzik (PSL), marszałek Mazowsza.
Najbliższe mosty przez Wisłę, w Annopolu i w Puławach, dzieli 75 kilometrów. To najdłuższy odcinek Wisły, na którym nie ma mostu.
Inwestycja pochłonie ponad 215 mln zł, w tym jest ok. 126 mln zł unijnej dotacji. Most będzie miał ponad kilometr długości i prawie 20 metrów szerokości (zmieszczą się dwa pasy ruchu, dwa pasy awaryjne, ścieżka rowerowa i chodnik). Powstanie również ponad 700 metrów dróg dojazdowych.
Na most dojedziemy z Lublina przebudowaną drogą nr 747, która łączy krajową "dziewiętnastkę” (Białystok – Lublin – Rzeszów) z krajową "dziewiątką” (Radom – granica ze Słowacją w Barwinku). Przebudowa wraz z obwodnicami czterech miejscowości pochłonie przeszło 550 mln zł, z czego 362,8 mln zł to unijna dotacja. Prace na 747 mają się zakończyć w pierwszym kwartale 2015 r.