Książki, filmy i muzyka - to produkty najczęściej kupowane przez Polaków w sklepach internetowych. Co ciekawe większość takich zakupów robią kobiety - wynika z badania Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy.
Tylko 17 proc. osób korzystających na co dzień z Internetu nie zrobiło w ciągu ostatnich 12 miesięcy zakupów w sieci. Co ciekawe, większość, bo aż 61 proc. spośród kupujących książki, albumy i płyty w Internecie, stanowiły kobiety.
Nie boimy się także kupować przez Internet sprzętu elektronicznego, który w sieci bywa znacznie tańszy niż w tradycyjnych sklepach, a także ubrań.
Mniejszą popularnością w sklepach internetowych cieszą się sprzęt AGD, biżuteria, a także jedzenie.
- Badanie wskazuje, że e-handel rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Właściciele sklepów internetowych muszą zdawać sobie sprawę z tego, że samo "fizyczne” posiadanie sklepu, czyli domeny, oprogramowania i hostingu, nie gwarantuje sukcesu. Tym bardziej, że łatwiej jest zweryfikować rzetelność sklepu internetowego niż tradycyjnego i ma to poważniejsze konsekwencje dla przedsiębiorcy. Wystarczy mały problem, np. z dokonywaniem płatności czy dostawą towaru, aby automatycznie przełożyć negatywną opinię na inne sklepy – podsumowuje Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.