W lutym na stronie internetowej BIP Urzędu Miasta uruchomiony zostanie publiczny rejestr umów. O jego utworzenie wnioskowało Stowarzyszenie „Zamość - nasz wspólny dom”.
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
– Publiczny Rejestr Umów to zestawienie podlegające bieżącej aktualizacji i zawierające podstawowe informacje o umowach zawieranych przez wszystkie komórki organizacyjne urzędu miasta – tłumaczą członkowie stowarzyszenia. – Publiczne prowadzenie go będzie miało pozytywny odbiór ze strony mieszkańców zwiększając jednocześnie ich zaufanie do urzędu, jako podmiotu szanującego zasadę transparentności. Członkowie stowarzyszenia „Zamość - nasz wspólny dom” prosiło o uruchomienie rejestru już w sierpniu ubiegłego roku. Obiecano im wtedy, że prośba zostanie spełniona, ale nic takiego się nie wydarzyło. Dlatego ponowili swój apel. Tym razem odpowiedział im prezydent Zamościa informując, że rejestr zostanie uruchomiony.
– Będzie obejmował wydatki środków publicznych z zawartych umów obejmujących styczeń 2016 r. i będzie po zakończeniu każdego następnego miesiąca aktualizowany – czytamy w odpowiedzi Andrzeja Wnuka.
W rejestrze znajdą się informacje o numeru umowy, roku, podmiotu umowy, przedmiotu umowy, dotacji, wartości umowy, okresu na który umowę zawarto.
Nie będzie natomiast danych o klasyfikacji budżetowej wydatku ani oznaczenia komórki urzędu z jaką działalnością wiąże się zawarcie umowy. Rozszerzenie rejestru o te informacje jest jednak planowane.