Wymiana baterii, naprawa klamek, przymocowanie luster, obrazów, karniszy czy montaż żyrandola. To usterki, którymi zajmie się „złota rączka”, czyli Łukasz Król. Pilotażowy projekt adresowany do mieszkańców Kraśnika w wieku 70+ właśnie się rozpoczął.
Naprawą usterek w ramach projektu „Złota Rączka dla Seniora 70+” zajmie się jeden z naszych pracowników - Łukasz Król – tłumaczy Edyta Lisek-Lubaś, prezes Spółdzielni Socjalnej Niebieski Młyn z Kraśnika. – Pan Łukasz będzie mieć ze sobą identyfikator. Jego tożsamość będzie można potwierdzić także telefonicznie.
Burmistrz Kraśnika podpisał już umowę z zarządem spółdzielni. Projekt się rozpoczął, jego pilotaż potrwa do końca października. Wiadomo już, że będzie kontynuowany.
– Te pierwsze miesiące pozwolą nam wyrobić sobie pogląd na potrzeby mieszkańców – mówi Wojciech Wilk, burmistrz Kraśnika. – Działania na rzecz seniorów zostaną wpisane do Programu Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi i będziemy mogli wtedy ogłosić konkurs na całoroczną realizację projektu w 2020 r.
Na pomoc w nieskomplikowanych pracach technicznych mogą liczyć mieszkańcy miasta w wieku 70 lat i starsi, ze szczególnym uwzględnienie osób mieszkających samotnie lub z drugą starszą osobą w podobnym wieku.
– Chodzi o drobne naprawy nie wymagające specjalistycznej wiedzy i uprawnień, nie wymagające dużych nakładów finansowych na zakup materiałów i nie wymagające natychmiastowej interwencji – tłumaczy Daniel Niedziałek z Biura Burmistrza. – Chodzi również o naprawy, które nie są świadczone w ramach innych umów np. ze wspólnotą mieszkaniową czy administracją.
Przewidywany czas realizacji usługi przez kraśnicką „złotą rączkę” to ok. tygodnia.
– Seniorzy będą zgłaszać usterki telefonicznie bezpośrednio do koordynatora usług – wyjaśnia burmistrz Kraśnika. – Koordynator wypełnia formularz zgłoszenia oraz umawia termin naprawy z pracownikiem technicznym. W momencie wyczerpania miejsca na liście zgłoszonych do naprawy usterek, zostanie utworzona lista rezerwowa, na wypadek czyjejś rezygnacji.
W czasie trwania pilotażu senior będzie mógł skorzystać z pomocy tylko raz. Do 30 zł - to maksymalna kwota na zakup części niezbędnej do usunięcia usterki. W przypadku zakupu powyżej tej kwoty koszty ponosi senior.
Zgłoszenia usterek są przyjmowane pod numerem telefonu: 537-738-333, od poniedziałku do piątku w godz. 9-12. Pod tym samym numerem można potwierdzić tożsamość „złotej rączki”.
W czym pomoże Złota Rączka
Wymiana baterii, naprawa klamek, naprawa zamków, regulacja drzwi i okien, przymocowanie luster, obrazów, karniszy, uchwytów; montaż żyrandola, naprawa spłuczki, naprawa cieknących kranów, udrażnianie zatkanych odpływów, naprawa lub wymiana gniazdka, wymiana żarówki, naprawa listew podłogowych, nasmarowanie skrzypiących drzwi.