Wózki widłowe muszą regularnie przechodzić serwis. Jakakolwiek usterka w obrębie takich maszyn może bowiem powodować poważne zagrożenie dla pracowników. Gdzie najlepiej naprawić taki pojazd? Poznaj zalety serwisu wózków widłowych u producenta. Kto może znać lepiej budowę pojazdów i wiedzieć, jakie usterki zdarzają się w nich najczęściej, jeśli nie ich producent? To jasne. Dlatego w przypadku serwisu wózków widłowych – podobnie jak w przypadku innych pojazdów – naprawy wykonywane bezpośrednio przez producenta są najbezpieczniejszą, najbardziej polecaną i w długofalowej perspektywie najbardziej opłacalną opcją. Jakie konkretnie korzyści płyną z takiego rozwiązania?
1. Stała dostępność części – krótszy czas naprawy
Niewątpliwą przewagą serwisu wózków widłowych bezpośrednio u producenta jest stały dostęp do oryginalnych części oraz sprawdzonej jakości części zamiennych praktycznie od ręki. To znacząco skraca czas przestoju w pracy pojazdów. Co ważne, na rynku znajdziemy także producentów wózków, którzy naprawiają nie tylko własne urządzenia, ale także maszyny innych producentów. Dzięki temu firmy mogą serwisować u nich całą flotę swoich pojazdów, w ramach jednej umowy.
Przy wyborze warto też zwrócić uwagę, czy firma oferuje też serwis wózków widłowych na telefon. Sprawdzi się on w przypadku mniej poważnych awarii, które – po konsultacji ze specjalistą i zamówieniu odpowiedniej części – można usunąć samodzielnie.
2. Kompleksowy serwis wózków widłowych
Serwis wózków widłowych wykonywany u producenta to zwykle kompleksowa usługa obejmująca takie czynności jak:
- kontrole bezpieczeństwa wózka,
- konserwacja,
- wymiana oleju hydraulicznego,
- serwis akumulatorów,
- naprawa prostowników,
- wymiana opon.
W ofercie niektórych znajdują się również pakiety typu full service. Wówczas zakres usług jest dobierany indywidualnie do potrzeb klienta. Znaczenie ma przede wszystkim obecny stan techniczny wózka i to, jakie elementy trzeba w nim wymienić.
3. Stała współpraca w zakresie konserwacji wózka widłowego
Producenci zwykle dają właścicielom większych flot wózków widłowych możliwość podjęcia stałej współpracy. Wówczas ustala się indywidualny plan konserwacji, wymiany oleju i wszelkich czynności, które mają za zadanie zapobiegać usterkom. W ten sposób można wydłużyć żywotność sprzętu, a także obniżyć koszty serwisu wózków widłowych w przyszłości.
- Regularna kontrola floty wózków widłowych jest bardzo ważna. Dzięki niej można uniknąć usterek niebezpiecznych dla pracowników czy przygotować sprzęt do przeglądu. Długoterminowa współpraca i stały harmonogram sprawiają, że przedsiębiorca nie musi każdorazowo umawiać kontroli wózka przez specjalistów – tłumaczy przedstawiciel firmy Jungheinrich, producenta wózków widłowych, który oferuje kompleksowy serwis pojazdów transportu wewnętrznego wszystkich marek (https://www.jungheinrich.pl/uslugi/serwis-wozkow-widlowych-810668).
4. Pojazd zastępczy przy bardziej skomplikowanych naprawach wózków widłowych
Jeśli naprawa wózka widłowego okaże się bardziej czasochłonna, zwykle u producenta istnieje możliwość otrzymania egzemplarza zastępczego. To bardzo dobre rozwiązanie dla firm, które nie mogą pozwolić sobie na przestoje w pracy. Dzięki temu w czasie, gdy wózek jest w serwisie, można korzystać z innego urządzenia w ramach opłaty serwisowej.
5. Możliwość wykupienia jednego z kilku pakietów serwisu wózków widłowych
Zwykle producenci oferują nie tylko jednorazowe naprawy, lecz także stałą opiekę serwisową w ramach różnych pakietów – począwszy od opcji najtańszej i najbardziej podstawowej po mocno rozbudowane usługi obejmujące dodatkowe korzyści, np. w postaci bezpłatnej wymiany mechanicznie uszkodzonych części. Każdy z nich obejmuje różne usługi, które można zrealizować bezpłatnie w ramach wcześniej uiszczonej comiesięcznej opłaty.