

9 ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie autostrady A2 od węzła Biała Podlaska do granicy państwa. Cenowe propozycje wahają się od blisko 10 mln zł do 35 mln zł.

Ostatni, 32–kilometrowy odcinek będzie posiadał dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu, a także rezerwę na dobudowę trzeciego pasa. – Zadaniem projektanta będzie wykonanie projektu budowlanego wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – zaznacza Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Najtańszą ofertę – 9,8 mln zł złożyła firma Mosty Gdańsk, a najdroższą – 35,5 mln zł – Mosty Katowice. Tymczasem, kosztorys inwestorski to 34,8 mln zł.
Zgodnie z planami GDDKiA, umowa ze zwycięzcą przetargu podpisana zostanie w marcu tego roku. Z kolei, dokumentacja ma być gotowa jesienią 2023 roku.
Przypomnijmy, że 63–kilometrową trasę z Siedlec do Białej Podlaskiej GDDKiA podzieliła na cztery odcinki. Pierwszy przetarg rozpisano na 19–kilometrowy fragment z Siedlec do gminy Zbuczyn.
– Najniższą ofertę na kwotę 699 894 878,60 zł złożyła firma Strabag – przekazał niedawno Szymon Piechowiak rzecznik GDDKiA.
Jeśli nie będzie odwołań, drogowcy podpiszą umowę z wykonawcą na ten docinek w kwietniu. Firma do grudnia przyszłego roku będzie mieć czas na zakończenie prac projektowych i wystąpienie o pozwolenie na budowę. Prace mają potrwać do końca 2024 roku.
