Miał być otwarty w grudniu, ale nowy peron na dworcu PKP w Białej Podlaskiej jeszcze nie służy pasażerom. Można już za to korzystać z podziemnego przejścia.
Rozpoczęta w 2018 roku modernizacja, pierwotnie miała zakończyć się w 2020 roku, ale na poślizg wpłynęły m.in. „trudne warunki gruntowe przy przejściu podziemnym na stacji oraz kolizje z infrastrukturą”. Ostatnio PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniały, że w grudniu otworzą nowy peron. Tak się jednak nie stało.
– W grudniu zakończyliśmy zasadnicze prace na tym peronie. Pasażerowie będą mogli z niego skorzystać od marcowej korekty rozkładu jazdy pociągów – zapowiada teraz Karol Jakubowski z zespołu prasowego kolejowej spółki. Na miejscu zainstalowane będą wiaty, ławki i gabloty informacyjne.
W październiku udostępniono już przejście podziemne do zmodernizowanego wcześniej drugiego peronu.
– Dla osób z trudnościami w poruszaniu się i ciężkim bagażem są windy. W przejściu jest oznakowanie i oświetlenie – zaznacza Jakubowski.
To jednak nie koniec inwestycji, bo PKP PLK planują jeszcze wybudować 10 nowych torów na bialskiej stacji.
– W ramach tego przedsięwzięcia powstanie też przejście pod torami na nowym przystanku Biała Podlaska Wschodnia. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo – podkreśla przedstawiciel biura prasowego. Ta część prac potrwa do 2024 roku. Z kolei, roboty na stacji PKP przy dworcu mają zakończyć się w pierwszej połowie tego roku. – Podróżnym zostanie udostępnienie również wejście do tunelu pod stacją od strony ulicy Dokudowskiej – dodaje Jakubowski.
Remont wpisuje się w przebudowę linii kolejowej E–20 przez Białą Podlaską i Terespol. To inwestycja PKP PLK za 736,7 mln zł, z czego ponad 80 proc. to pieniądze unijne.