

Płynny ruch pociągów, zwiększenie przepustowości w głównym korytarzu transportowym wschód–zachód, możliwość przejazdu większej liczby składów towarowych – takie będą efekty inwestycji w zwiększenie dostępności przejścia granicznego Terespol–Brześć.

PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły przetarg na zaprojektowanie rozbudowy torów na stacji Terespol. Szacowana wartość opracowania dokumentacji to prawie 5 mln zł netto.
Jednym z priorytetów PKP Polskich Linii Kolejowych SA jest zwiększenie przepustowości na trasie Moskwa–Mińsk–Warszawa–Berlin. Rosnące znaczenie wymiany handlowej pomiędzy Europą i Azją oznacza duży wzrost przewozów towarowych na kolejowym przejściu granicznym Terespol–Brześć.
W ramach ogłoszonego zamówienia wykonawca przygotuje dokumentację projektową. Będą też pozyskane wszystkie decyzje administracyjne do rozbudowy stacji granicznej Terespol o 10 szerokich torów, tj. o szerokości 1520 mm i dopuszczalnym nacisku 25t/oś. Rozbudowany układ szerokotorowy usprawni kontrolę celno-graniczną. Prace nad przygotowaniem projektu rozpoczną się w 2019 r. i zakończą w 2022 r. Zadanie zostanie sfinansowane ze środków własnych spółki.
Nowe tory będą mogły przyjąć większą liczbę składów towarowych wjeżdżających do i z Białorusi.