Kolejowa spółka wznowiła prace przy tunelu pod przejazdem kolejowym na ulicy Lubelskiej w Białej Podlaskiej. Zatrzymanie inwestycji było związane z korektami w projekcie.
Roboty ruszyły w październiku ubiegłego roku. Tunel ma zmniejszyć korki w tej części miasta. Jednak w marcu PKP PLK musiała zatrzymać inwestycję.
– Wykonawca musiał pozyskać dodatkowe dokumenty potrzebne do prowadzenia robót. Wcześniej zakładano, że prace będą wykonywane przy czynnym jednym torze. Dzięki zmianom w projekcie umożliwiono utrzymanie ruchu na dwóch torach. Nie było konieczności ograniczania liczby pociągów na trasie z Terespola do Siedlec – tłumaczy Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK. Budowę tunelu od początku do końca finansuje kolejowa spółka, ale miasto też będzie miało w tym swój udział. Chodzi o budowę dróg dojazdowych.
Początek tunelu będzie na ulicy Sokulskiej, dalej pod ulicą Witoroską, z wyjazdem w dalszej jej części. Prace związane z konstrukcją obiektu mają zakończyć się w październiku. – Wiadukt kolejowy powstaje w ramach modernizacji linii na odcinku Biała Podlaska – Terespol o wartości 555 mln zł – przypomina Jakubowski. Pod torami poprowadzona będzie jezdnia i ścieżka rowerowa z chodnikiem. – Wysokość wiaduktu wyniesie 4,6 metra co pozwoli na swobodny ruch większych aut. Nowy wiadukt usprawni ruch drogowy i zwiększy bezpieczeństwo– podkreśla przedstawiciel PKP PLK.
Obecnie, podwykonawca firmy Trakcja organizuje zaplecze przy budowie tunelu . Dojazdy ma wybudować Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Białej Podlaskiej. – Niektóre środowiska polityczne celowo wprowadzają mieszkańców w błąd. Jesteśmy przygotowani do tych prace, ale muszą być one kompatybilne z pracami PKP, jeżeli chodzi o budowę tunelu – tłumaczył niedawno prezydent Michał Litwiniuk.
W ramach inwestycji PKP PLK modernizacji doczeka się też dworzec kolejowy w Białej Podlaskiej. Powstanie nowy przystanek Biała Podlaska Rozrządowa. Pociągi osobowe będą mogły pojechać na tej linii z prędkością 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.