Po niedawnym komisyjnym odbiorze wyremontowanego budynku magistratu w Białej Podlaskiej, obecnie trwa rozlokowanie poszczególnych jego wydziałów. Już przeprowadziły się z ulicy Brzeskiej do budynku przy pl. Wolności wydziały: urbanistyki, architektury i budownictwa, geodezji i gospodarki nieruchomościami oraz rozwoju gospodarczego.
Trwają rozmowy z TP SA w sprawie dzierżawy części budynku przy ul. Pocztowej. W maju ma tam się przeprowadzić Wydział Finansowy. Straż Miejska zostanie przekwaterowana do gmachu po sanepidzie przy ul. Budkiewicza. W związku z negatywną ekspertyzą budowlaną, budynek, w którym obecnie znajduje się Wydział Finansowy, zostanie rozebrany. Rudolf Somerlik, dyrektor gabinetu prezydenta, poinformował nas, że od 1 kwietnia wszystkie struktury UM będą pracować w centrum miasta.
- Zamiarem prezydenta jest usprawnienie obsługi mieszkańców. UM pełni rolę służebną w stosunku do wszystkich obywateli. Każdy ma prawo być załatwiony w miarę szybko i sprawnie, bez pokonywania długiej drogi. Za niedogodności związane z przeprowadzką prezydent Czapski serdecznie przeprasza mieszkańców - stwierdza Rudolf Somerlik.
Jak już wcześniej informowaliśmy, po długich "przepychankach” Rada Miasta przyznała pieniądze na drugi etap rozbudowy UM. To zadanie będzie realizowane prawdopodobnie przez trzy lata. W tym okresie prezydent zamierza zbudować nowy budynek w miejscu rozebranego oraz wyremontować gmach przy ul. Piłsudskiego 3.