Od piątku (23 listopada) przez kolejne wieczory zobaczymy siedem filmów, które w lipcu oglądali widzowie Nowych Horyzontów. Jego objazdowa forma przyjeżdża właśnie do Lublina.
23 listopada (piątek) „Sąsiedzkie dźwięki” w reż. Kleber Mendonça Filho (Brazylia 2012). To historia z życia w zamieszkałej przez klasę średnią dzielnicy jednego z brazylijskich miast. Wynajmujący funkcjonują jak we wspólnocie, odgradzając się od zewnętrznego świata. Pewnego dnia w okolicy pojawia się prywatna firma ochroniarska, która proponuje mieszkańcom swoje usługi.
24 listopada (sobota) ”Za wzgórzami” w reż. Cristian Mungiu (Rumunia, Francja, Belgia 2012). Mały kościół i kilka drewnianych domków pośrodku polany – w tej skromnej scenerii atmosfera ukojenia boskością obecna w żeńskim klasztorze wydaje się nie do zachwiania. Zagrożenie wślizguje się wraz z przybyciem Aliny, przyjaciółki mniszki Voichiţy.
25 listopada (niedziela) „Holy Motors” reż. Léos Carax (Francja 2012) to surrealistyczne wędrówki przez zamroczony fantazjami Paryż i biała limuzyna, która skrywa tajemnice pewnej agencji. Léos Carax bawi się konwencjami i niedorzecznością.
26 listopada (poniedziałek) polski „Sekret” Przemysława Wojcieszka. Jan jest dziadkiem Ksawerego. Na stare lata opiekuje się swoim małym domkiem na wsi i oczekuje odwiedzin wnuka. Ksawery tańczy na scenie i występuje jako drag queen. W ich życiu nagle pojawia się Karolina, którą interesuje polsko-żydowska przeszłość.
27 listopada (wtorek) „Od czwartku do niedzieli” w reż. Dominga Sotomayor Castillo (Chile, Holandia 2012). Kameralna opowieść o rozpadzie rodziny widzimy oczami dwójki małych dzieci, z perspektywy tylnych siedzeń samochodu podczas wycieczki na północ Chile.
28 listopada (środa) „Post tenebras lux”, film Carlosa Reygadasa (Meksyk, Francja, Niemcy, Holandia 2012). Rodzina z dziećmi przeprowadza się do domu pośrodku mrocznego lasu. Nie wiadomo jednak, czy to demoniczna sceneria, czy odwiedzający dom neonowy faun ze skrzyneczką narzędzi wnoszą między domowników narastającą atmosferę niepokoju i rozchwiania.
29 listopada (czwartek) ostatni i najstarszy film tego zestawu. To „Donoma” w reż. Djinn Carrénard (Francja 2010). Fenomen debiutu reżysera leży w charyzmatycznej – przyklejającej widza do ekranu – narracji. Pozornie to mozaikowa historia kilku zazębiających się romansów. A niepokojąca muzyka Franka Villabelli przenosi bohaterów z ciasnych mieszkań i zaplutych wagonów metra, w których rozgrywa się akcja filmu, w duchowy wymiar emocjonalnych tortur, jakim nawzajem i nieustannie poddają się jego bohaterowie.
* Bilety są już w sprzedaży, można je też rezerwować na stronie kina Bajka. Normalny kosztuje 17 zł a ulgowy 15 zł.
(oprac. agdy na podstawie materiałów organizatora)