Finał Solo Życia, Lublin, muszla koncertowa, 26.09.09; koncert Behemoth, Lublin, Graffiti, 26.09.09
Do Lublina przyjechały dwa zespoły, które są autorami dwóch skrajnych czasowo rozdziałów historii polskiego heavy metalu, a jego zwolennicy mogli przy odrobinie sprytu odbyć szybką wycieczkę od początków takiej muzyki w naszym kraju do jej obecnego klimatu.
W muszli koncertowej w finale konkursu Solo Życia wystąpiła jako gwiazda grupa TSA, która dziś nie ma wiele nowego do zaproponowania. Ale warto było przyjść na jej koncert, żeby usłyszeć pionierów metalowego wymiatania i ich klasyczne numery.
Panowie byli w dobrej formie, sprzyjało im świetne nagłośnienie, a podgrzewały owacje publiczności, która była wyjątkowo liczna. Żadne wydarzenie w minionym sezonie w muszli nie zgromadziło tylu ludzi. W środku był tłum, a drugie tyle stało na trawie za ogrodzeniem.
Wystarczyło wyjść w połowie występu TSA i skierować się w stronę klubu Graffiti, by po 15 minutach być na koncercie kapeli Behemoth, która obecnie jest w ekstremalnym rocku tak ważna, popularna i twórcza jak ćwierć wieku temu byli Piekarczyk, Nowak i S-ka.
Na tym wydarzeniu również był niebywały tłum. Klub pękał w szwach. Z głośników grzmiały potężne dźwięki black metalu w znakomitym wykonaniu autorów albumu "Evangelion”. Nergal ryczał pierwszorzędnie, a do tego inteligentnie zapowiadał utwory.
Było nie tylko czego posłuchać, ale też na co popatrzeć. Muzycy paradowali w odjazdowych strojach między wielkimi metalowymi obiektami w kształcie jakichś magicznych znaków. Warto było przedrzeć się pod scenę, żeby to wszystko z bliska podziwiać.
PS. W muszli koncertowej został w sobotę rozstrzygnięty konkurs Solo Życia. Wygrał Bartosz Pawlik z Ryk. A oto, co zdobył:
nagroda pieniężna w kwocie 1000 euro ufundowana przez Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych SAWP Warszawa,
gitara elektryczna Epiphone Slash Gold Top,
odtwarzacz Creative MuVo T200 ufundowany przez Media Markt Lublin,
gitara elektryczna T. Burton Smooth ufundowana przez Kisielewski Poznań,
wielodniowa sesja nagraniowa w studiu "Pałac” szkoły Rock & Heavy Metal ufundowana przez Rock & Heavy Metal z Wrocławia,
efekt gitarowy Dunlop Way Huge Fat Sandwich Distortion,
2 komplety strun gitarowych Dunlop Zakk Wylde,
2 komplety strun gitarowych D'Addario,
pasek gitarowy Planet Waves Woodstock ufundowany przez Music Dealer Lublin,
efekt gitarowy Roctron Chorus Tsunami,
6 kompletów strun gitarowych Ernie Ball,
komplet Strap Lock ufundowany przez Music Info Kraków,
5 bonów towarowych o wartości 100 zł każdy do wykorzystania w sieci salonów Riff ufundowanych przez sieć salonów Riff Warszawa,
6 kompletów strun DR ufundowanych przez GBM Polska Lubatrów,
efekt gitarowy Jemini Steve Vai,
2 specjalistyczne kable gitarowe Elixir ufundowane przez Interton Gdynia,
efekt gitarowy DigiTech Whammy ufundowany przez Ess Audio Warszawa,
dowolnie wybrany przez finalistę efekt z oferty firmy Vodoo Lab ufundowany przez Firmę Muzyczną z Krakowa,
wzmacniacz gitarowy Roland Cube 30 X ufundowany przez Roland Polska,
opakowanie transportowe Flight Case typu rack ufundowane przez Paco Cases z Puszczykowa,
mikrofon Shure SM 57 ufundowany przez Polsound Warszawa,
kabel instrumentalny DL Cables "Perfection”,
kabel głośnikowy DL Cables "Raptor” ufundowany przez DL Cables Wrocław,
6 kompletów strun Rotosound,
przewód instrumentalny Proel Die Hard ze złotej serii ufundowany przez Sound Trade Warszawa,
roczna prenumerata "Gitarzysty” ufundowana przez ATV, wydawcę magazynu,
buty "kowbojki” Kavalier ufundowane przez Tarbor Lublin,
statuetka "Złota Nuta Solo Życia 2009” ufundowana przez Radnego Rady Miasta Lublin, Przewodniczącego Komisji Kultury i Ochrony Zabytków Marcina Nowaka.