Jakiś czas temu informowaliśmy o tym, że miasto stara się znaleźć wykonawcę projektu ulicy Granatowej w Lublinie. Mocno zabiegała o to również jedna z radnych. Niestety, kolejny przetarg nie przyniósł satysfakcjonujących ofert.
W pierwszym przetargu, który zakończył się 13 listopada przedsiębiorcy złożyli trzy oferty. Żadna z nich nie była jednak dla lubelskiego Ratusza satysfakcjonująca. Najniższa opiewała bowiem na 712 tys. zł, kolejna na 726 tys. zł, a trzecia – najdroższa – na niemal milion zł. Wszystkie te oferty nie spełniały jednak wymogów cenowych jakie postawiło miasto, gdyż w jego planach było wydanie kwoty nie większej niż 362,5 tys. zł. Zapadła więc decyzja o unieważnieniu tego przetargu. Postanowiono jednak iść za ciosem i od razu uruchomiono kolejną procedurę, która miała wskazać projektanta drogi dla jednego z najprężniej rozwijających się osiedli w Lublinie.
Teraz poznaliśmy oferty, które złożono w drugim przetargu, a właściwie jedną ofertę. Opiewającą na 691 tys. zł, którą złożyła spółka Drogowa Inżynieria z Chełma. Cena jaką proponował Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego nie została jednak zmieniona. A więc nadal trzeba by „dołożyć” ponad 300 tys. zł, aby zrealizować projekt jednej z najważniejszych ulic w tej dzielnicy.
- Aktualnie trwa badanie oferty, która wpłynęła w ramach przedmiotowego postępowania na opracowanie dokumentacji projektowej budowy ul. Granatowej. Konieczna jest weryfikacja wiedzy i doświadczenia potencjalnego wykonawcy. W tym przypadku rozważana jest także możliwość zwiększenia puli środków na realizacje tego zadania do wysokości ceny oferty wykonawcy – mówi Dziennikowi Wschodniemu Monika Fisz z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego.
Przypomnijmy, ulica zaczynać miałaby się na skrzyżowaniu z Gęsią (tutaj powstałaby sygnalizacja świetlna), a kończyć aż przy Berylowej, nieopodal Szkoły Podstawowej nr 58 i kościoła. Tak zaprojektowana Granatowa stałaby się główną drogą jednego z najszybciej rozwijających się osiedli w Lublinie. Plan miasta zakłada, że w ciągu ulicy Granatowej poza samą jezdnią powstaną również chodniki, ścieżki rowerowe, zatoki postojowe, zatoki autobusowe oraz sieć wodociągowa i kanalizacja.