W nadchodzącym sezonie letnim LOT zaoferuje o 130 lotów tygodniowo więcej niż rok wcześniej. Częściej poleci m.in. z Warszawy do Berlina, Budapesztu, Pragi, Nowego Jorku, Tokio i Tel Awiwu.
Jak poinformowała w komunikacie spółka, w tym roku – w porównaniu z sezonem letnim w 2017 r. – najwięcej rejsów – o siedem – przybędzie na trasach z Warszawy do: Krakowa (wzrost z 49 do 56 tygodniowo, czyli do ośmiu dziennie), Budapesztu (z 26 do 33 tygodniowo, do prawie pięciu dziennie) i Pragi (z 27 do 34 w tygodniu – do niemal pięciu dziennie).
O pięć więcej rejsów tygodniowo będzie z Warszawy do Podgoricy, o cztery do Rzeszowa i Zagrzebia, a o trzy do Charkowa i Wenecji.
Częstotliwość połączeń wzrośnie też na trasach z Warszawy: do Los Angeles (z czterech do sześciu tygodniowo), Nowego Jorku JFK (z dziewięciu do dziesięciu), do Tokio (z czterech do pięciu) z Krakowa do Chicago (z jednego do dwóch). Przybędzie również lotów z Warszawy do Tel Awiwu, Erywania, Belgradu, Sankt Petersburga i Sofii.
Od 1 lipca LOT zaoferuje także dużo więcej rejsów między stolicami Polski i Niemiec – 20 tygodniowo (obecnie 12). Rejs z Lotniska Chopina do portu Tegel w Berlinie trwa ok. 1,5 godz. Oprócz Berlina LOT lata do pięciu innych miast w Niemczech: Dusseldorfu, Frankfurtu, Hamburga, Monachium i Stuttgartu. Od maja pojawi się w Norymberdze.
Na ten rok LOT ogłosił uruchomienie 12 nowych tras, m.in. z Warszawy do Singapuru, Billund, Dubrownika, Kowna i Moskwy-Domodiedowa.
W 2017 r. LOT przewiózł ponad 6,8 mln pasażerów – o prawie 1,5 mln więcej osób niż rok wcześniej i o 2,5 mln więcej niż w 2015 r. Do 2020 r. LOT zakłada osiągnięcie ponad 10 mln przewiezionych pasażerów rocznie.
W ub. roku przewoźnik odebrał cztery nowe samoloty: dwa Boeingi 787 Dreamliner i dwa B737 MAX 8. W 2018 r. do floty przewoźnika wejdzie 12 kolejnych maszyn: trzy B787-9 (większa wersja dreamlinera), trzy B737 MAX 8 i sześć Embraerów 195.
Udziałowcami PLL LOT są: Skarb Państwa (99,856 proc. akcji) oraz TFS Silesia (0,144 proc. akcji).