Gigantyczne prace ziemne, rozbiórka budynków kolidujących z trasą, budowa dróg dojazdowych – to tylko niektóre z robót przy budowie S17 w mijającym tygodniu.
Sielce–Bogucin
Trwają tam prace ziemne, w tym wymiana gruntu na terenach torfowych. Drogowcy zagęszczają podłoże, układają siatki geosyntetyczne pod nasypy.
– Wykonywane są fundamenty i ustawiane słupy linii wysokiego napięcia, której obecny przebieg koliduje z przyszła trasą ekspresową (przebudowa na odcinku ok. 7 km) – informuje Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Trwają prace przy obiektach inżynieryjnych. W okolicy węzła Bogucin budowana jest droga objazdowa, na którą przeniesiony zostanie ruch z DK17.
Usuwane są kolizje z obcymi instalacjami, rozbierane budynki kolidujące z przyszłą trasą. Robotnicy układają rurociągi kanalizacyjne. Trwa przetarg na dzierżawę Miejsc Obsługi Podróżnych.
Bogucin–Dąbrowica
9 lipca wykonawca wszedł na plac budowy i na razie prowadzi prace przygotowawcze: pomiary geodezyjne i rozbiórkę domów.
Dąbrowica–Lubartów
– Oczekujemy na wydanie decyzji ZRID (zezwolenia na realizację inwestycji drogowej – red.) mówi Krzysztof Nalewajko.) – 12 sierpnia ogłosiliśmy wybór najkorzystniejszej oferty: hiszpańsko-polskie konsorcjum FCC Construccion i Erbud wyceniło prace na blisko 490,6 mln zł. Zainteresowani mają 10 dni na złożenie protestu. Dokumentacja przetargowa trafi później do kontroli prowadzonej przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.
Lubartów–Witosa
14 lipca złożono wniosek do Urzędu Wojewódzkiego o wydanie decyzji ZRID na odcinek 4.1 od węzła Dąbrowica do linii kolejowej z Lublina do Świdnika. – Otrzymaliśmy taka decyzję na pozostałą część. 22 lipca wysłano zaproszenia do zakwalifikowanych wykonawców z terminem składania na 1 września br. – informuje Nalewajko.
Witosa–Piaski
Prowadzone są prace ziemne związane z budową dróg dojazdowych i węzła Świdnik. Zagęszczane i osuszane jest podłoże. Układane są warstwy odsączające z kruszywa. Ułożono już próbny odcinek podbudowy przyszłej jezdni. Po sprawdzeniu jakości wykonanej warstwy będzie można rozpocząć układanie na całej trasie.
Trwa przekładka instalacji gazowniczych, elektrycznych i telekomunikacyjnych. Prowadzone są prace przy obiektach inżynieryjnych.
Wyłączono z ruchu odcinek od skrzyżowania z al. Lotników Polskich do początku obwodnicy Piask, kierowcy korzystają z drugiej jezdni w obu kierunkach. Wyłączono z ruchu również jeden pas na odcinku od skrzyżowania z Drogą Męczenników Majdanka do budowanej kładki dla pieszych w Kalinówce. Jest już decyzja ZRID na zadanie 5a obejmujące budowę nowego dojazdu do Świdnika.
Ogłoszono przetarg na dzierżawę Miejsc Obsługi Podróżnych. Minister Infrastruktury utrzymał w mocy decyzję ZRID, co umożliwia biegłym powołanym przez wojewodę rozpoczęcie procedury szacowania wartości nieruchomości.