

Trzynaście firm przeszło do drugiego etapu przetargu dotyczącego zaprojektowania i budowy drogi ekspresowej S17, od początku obwodnicy Kołbieli do obwodnicy Garwolina.

Przetarg dotyczy odcinka o długości blisko 22 km podzielonego na dwie części.
– Odcinek stanowiący obwodnicę Kołbieli, ma 8,7 km długości. Poprowadzony jest nowym śladem, po lewej, zachodniej stronie drogi krajowej nr 17. W miejscu przecięcia z planowanym nowym przebiegiem DK50 powstanie węzeł Kołbiel – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie.
Drugi odcinek, od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina, będzie mieć ok. 13 km i pobiegnie śładem obecnej DK17. Nawierzchnia całej trasy wykonana będzie w technologii betonu cementowego.
Budowa ma być zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy. – Umowę z wykonawcą lub wykonawcami tych odcinków chcemy podpisać jeszcze w tym roku – mówi Nalewajko.