Trasa Lublin-Warszawa-Hrebenne jest najniebezpieczniejsza w Polsce - uznali naukowcy z Politechniki Gdańskiej. Z danych policji wynika, że jeszcze gorzej jest na lubelskim odcinku "dwunastki”.
- "Siedemnastka” jest najbardziej zagrożona wypadkami. Fatalnie jest także na "dwunastce” (na odcinku od Radomia do Dorohuska) i lubelskim odcinku "dwójki” na północy województwa - mówi dr inż. Kazimierz Jamróz z Politechniki Gdańskiej.
Pościg policyjnej vectry za motocyklistą na DK 17 w kierunku Piask, wrzesień 2006
- Wieloletnie zaniedbania inwestycyjne, duży ruch lokalny, tranzyt tirów, źle skonstruowane skrzyżowania i niemoc zarządców dróg. Taka mieszanka jest fatalna w skutkach.
Drogówka zwraca uwagę na niedoinwestowanie naszych dróg. - Do większości wypadków dochodzi w miastach. To brak obwodnic zbiera żniwo - mówi komisarz Arkadiusz Kalita z lubelskiej drogówki. - Nie pomagają fotoradary i częste kontrole.
Sytuację radykalnie mogłaby poprawić szybka budowa dwupasmówek. Ale na to się nie zanosi.
Na radykalną poprawę jeszcze poczekamy. - Z budową ekspresówki do Warszawy powinniśmy ruszyć na początku przyszłego roku - mówi Zbigniew Szepietowski, z-ca dyrektora GDDKiA w Lublinie. - Na pierwszy ogień pójdzie odcinek Lublin-Piaski, a potem obwodnica Lublina.
Co z kolejnymi odcinkami? Plany przewidują, że trasa od Garwolina do Piask ma być gotowa do Euro 2012. Szansa na poprawę stanu na "dwunastce” jeszcze bardziej odległa. Jej modernizacja może się rozpocząć w 2013 roku.