Na problemy z zasięgiem telefonii komórkowej skarżą się mieszkańcy okolic ul. Wolskiej, Kunickiego, 1 Maja oraz Nowego Światu. Operator sieci tłumaczy, że musiał na pewien czas wyłączyć jeden ze swoich nadajników.
– Wszystko zaczęło się w pierwszych dniach maja. Z dnia na dzień niski zasięg sieci Orange uniemożliwił prowadzenie rozmów. Zgłosiłem problem operatorowi i dostałem informację, że w okolicy jest awaria nadajnika, która zostanie usunięta następnego dnia – relacjonuje pan Łukasz, nasz Czytelnik. – 14 maja po raz kolejny zgłosiłem ten sam problem, ale tym razem dostałem informację, że nadajnik został wyłączony, a przerwa potrwa dwa tygodnie. Oczywiście po tym czasie sytuacja się nie poprawiła, a mi radzono wymianę karty SIM albo resetowanie połączenia. Jednocześnie ten sam problem miała moja żona.
Okazuje się, że ten sam problem miało więcej osób. Internauci piszą o tym na Facebooku, na grupie dzielnicy Dziesiąta.
– Wiele osób szczególnie z ul. Nowy Świat i 1 Maja skarży się na ten sam problem i to nie tylko w sieci Orange – dodaje nasz Czytelnik. – Reklamacje są odrzucane bez żadnych wyjaśnień, a ludzie pozostawieni są sami sobie. Zawsze można zmienić sieć, ale w tym momencie nie ma gwarancji, że u konkurencji zasięg będzie lepszy.
Sprawdziliśmy. Na Nowym Świecie (a nie są to przecież peryferia miasta) były dzisiaj miejsca, w których wskaźnik zasięgu pokazywał zaledwie jedną kreskę.
O wyjaśnienia poprosiliśmy operatora sieci Orange.
– We wskazanym przez rejonie Lublina rzeczywiście miało miejsce pogorszenie zasięgu w dniach 9-25 maja. Powodem takiej sytuacji było wyłączenie jednego z nadajników niezbędne z przyczyn formalno-prawnych. Kolejne wyłączenie miało miejsce przez jeden dzień, 6 czerwca, i było spowodowane modernizacją nadajnika – odpisało nam biuro prasowe Orange Polska.
– W najbliższej okolicy nie odnotowujemy bardzo dużej liczby zgłoszeń i skarg na kłopoty z zasięgiem. Od początku czerwca było ich zaledwie sześć – przekazuje nam biuro prasowe Orange. – Z klientem, który przesłał państwu swoją reklamację, skontaktował się już nasz doradca, sprawa jest w trakcie wyjaśniania.