Podczas
MPWiK (w ramach projektu współfinansowanego ze środków UE) nie planuje budowy nowej sieci kanalizacyjnej w ul. Nadbystrzyckiej, a jedynie przebudowę istniejącego odcinka kanalizacji sanitarnej na odcinku od ul. Muzycznej do ul. Pszennej (ulica ta znajduje się na wysokości parkingu Wydziału Mechanicznego Politechniki Lubelskiej). Aktualnie w rejonie ul. Nadbystrzyckiej występują trzy zgrupowania zabudowy jednorodzinnej nie objęte obsługą przez miejski system kanalizacji sanitarnej:
a) rejon posesji nr 56, 58, 60, 62, 64 (W związku z zaplanowanym na terenie miasta Lublin układem komunikacyjnym, przedmiotowy teren przewidziany jest pod lokalizację pasa drogowego łączącego "Trasę Zieloną” w rejonie węzła przy ul. Dzierżawnej z węzłem drogowym ulic Nadbystrzycka / Zana.
b) rejon posesji nr 80, 82, 86 (Wytyczne planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu wskazują na zmianę istniejącej formy zabudowy z jednorodzinnej na mieszaną. Są one sukcesywnie realizowane poprzez intensywny rozwój zabudowy wielorodzinnej)
c) rejon posesji nr 24, 26 (W bieżącym roku MPWiK Sp. z o.o. w Lublinie opracował szczegółowy wykaz obszarów objętych zabudową mieszkaniową, w których brak kanalizacji sanitarnej. W ramach tego wykazu znajduje się zabudowa przy ul. Nadbystrzyckiej nr 24, 26)
2. Jako mieszkaniec Starego Miasta pytam się, czy nie można zrobić porządku z wjeżdżającymi samochodami? Nic nie zmieni tutaj ilość pozwoleń, jeśli nie egzekwuje się nawet tych, którzy takich pozwoleń nie mają. Przykład: proszę Pana Prezydenta aby się przeszedł w dowolną sobotę pod Trybunał Koronny i Rynek, który jest dosłownie zawalony samochodami nowożeńców, a przede wszystkim ich gości. Czy jest w stanie Pan to zrobić?
Sprawdzamy liczbę wydanych pozwoleń. W ubiegłym roku na jednym pozwoleniu można było wjeżdżać np. trzema samochodami. Obecnie obowiązuje zasada jedno pozwolenie - jeden samochód. Poza tym od lipca, kiedy nasiliły się kontrole straży miejskiej oraz we wrześniu i na początku października, kiedy to zaczęła obowiązywać strefa płatnego parkowania dało się zauważyć większą ilość wniosków o wydanie zezwolenia na wjazd na Stare Miasto. W tym samym czasie ilość pojazdów nielegalnie wjeżdżających na Stare Miasto oraz parkujących w niedozwolonych miejscach i bez aktualnych zezwoleń znacznie się zmniejszyła. Wydawane obecnie zezwolenia mają termin ważności do końca tego roku. Obecnie przygotowujemy nowe zasady - kryteria dotyczące wydawania zezwoleń, które mają zmniejszyć liczbę pojazdów. Te zasady zamierzamy wprowadzić od nowego roku. Od nowego roku będziemy też chcieli wprowadzić nowy wzór graficzny pozwoleń, bo obecne nie spełniają swojej roli. O pozostałych poinformujemy na przełomie października i listopada. Dzięki tym zmianom, które już zostały wprowadzone, i tym które wprowadzimy zabytkowa dzielnica jaką jest Stare Miasto odzyska swój niepowtarzalny klimat. Na pewno będzie to z korzyścią dla mieszkańców, turystów i restauratorów.
3. Dlaczego nie było żadnej walki przeciwko przeniesieniu siedziby lubelskiej gazowni do Sandomierza?
To nie jest prawda. Po uzyskaniu informacji o zamiarze przeniesienia siedziby gazowni interweniowałem w Warszawie u Prezesa Zarządu PGNIG S.A. Ostateczna decyzja należy jednak do władz spółki.
4. Od dwóch miesięcy mieszkam przy ul. Poligonowej – os. Poligonowa 2. Aby dotrzeć do przystanku autobusowego muszę tą ulicą przejść. Jest to bardzo niebezpieczne dlatego, że nie ma chodników. Pędzące w obie strony samochody niemalże zahaczają o nas przechodniów. Co będzie zimą kiedy śnieg zasypie pobocze? Co Pan i miasto planujecie zmienić w tej kwestii?
Projekt przebudowy ul. Poligonowej został już opracowany trwają dalsze procedury związane z umożliwieniem rozpoczęcia prac. Na przebudowę ul. Ducha do skrzyżowania z ul. Sikorskiego i al. Solidarności jest opracowywana dokumentacja.
5. Dotyczy ul. Grygowej:
a) jaki jest realny termin przebudowy sypiącego się wiaduktu w ciągu ul. Grygowej i czy będzie to przebudowa istniejącego czy postawienie nowego?
b) czy planuje się budowę obok drugiego wiaduktu dla przeciwnego kierunku jazdy i poszerzenie całej ul. Grygowej do 2x2 na odcinku od ul. Mełgiewskiej do ul. Pancerniaków?
3) co z remontem sypiących się wiaduktów w ciągu al. Kompozytorów Polskich (na modernizację tych w al. Smorawińskiego, Armii Krajowej i Filaretów powstaje dokumentacja a tu nic)?
Opracowana ekspertyza obiektu zakłada możliwość wykorzystania części istniejącej konstrukcji po wzmocnieniu pozostałych elementów takich jak podpory. Koszt przebudowy obiektu szacowany jest na około 30 mln zł.
Zarząd Dróg i Mostów wystąpił do PKP o informacje, czy istnieje możliwość skrócenia wiaduktu. Najlepszym rozwiązaniem byłoby także wybudowanie drugiej nitki wiaduktu. Poszukujemy źródeł finansowania tej inwestycji.
a) jaki jest realny termin budowy II etapu Trasy Zielonej tj. do ul. Krochmalnej ?
b) jaki jest realny termin przebudowy i wydłużenia ul. Muzycznej i czy w związku z tym przebudowane będzie skrzyżowanie ulic Muzycznej – Narutowicza – Głębokiej – Nadbystrzyckiej?
c) jaki jest realny termin budowy III etapu Trasy Zielonej tj. od ul. Jana Pawła II do al. Kraśnickiej wzdłuż torów z dobudowaniem brakującego wiaduktu (od wielu lat straszą tam beto-nowe podpory) w ciągu ul. Filaretów oraz czy przy tej okazji zostanie wyremontowany jeden już istniejący tam wiadukt (z roku na rok w coraz gorszym stanie)?
d) jaki jest realny termin przebudowy skrzyżowania "Rondo Lubelskiego Lipca” bez której Trasa Zielona nie będzie w pełni użyteczna?
Zadania a, b i d zostały zgłoszone do projektu budżetu na 2013 rok jako inwestycje wieloletnie. W przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie budowy, zadanie c jest przedmiotem prac analitycznych.
7. Czy podczas budowy tzw. "domknięcia ringu” małej obwodnicy miasta powstanie wiadukt nad bocznicą kolejową czy będzie tam zwężenie psujące ideę całej arterii oraz jaki jest realny termin powstania tego przedłużenia (ul. Dywizjonu 303)?
Podjęta została decyzja o nie budowaniu wiaduktu nad bocznicą kolejową, wobec braku udziału w tej inwestycji PKP, tylko włączenie przedłużenia ul. Dywizjonu 303 do istniejącego układu komunikacyjnego.
8. Jaki jest realny termin remontu będącej w złym stanie kładki dla pieszych nad al. Tysiąclecia/Witosa w rejonie Tatar? W okolicy remontu wymagają również przejścia podziemne pod ul. Łęczyńską i ul. Hutniczą wraz z montażem tam nowoczesnego i wydajnego oświetlenia (obecnie jest kilka słabych żarówek które niewiele co dają) a także uruchomienia go również w dzień bo i wtedy jest tam ciemno a z uwagi na okolicę również kamer monitoringu – kiedy takie prace mogą zostać wykonane?
Przebudowa kładki została zgłoszona do projektu budżetu na 2013 rok. Oświetlenie w przejściach podziemnych spełnia wymagania stosownych norm. Zastosowany typ opraw wynika z częstych przypadków dewastacji. Wykonane pomiary parametrów oświetleniowych nie wykazują potrzeby funkcjonowania całego oświetlenia w ciągu dnia - dlatego świeci się tylko jedna oprawa.
9. Zapowiadał Pan przejęcie przez miasto zniszczonego budynku Dworca Północnego i stworzenie tam Poznawalni, co w tej sprawie obecnie się dzieje i kiedy miasto w ogóle przejmie ten budynek?
Wniosek w tej sprawie został skierowany do PKP i do dzisiaj brak jest stanowiska w tej sprawie. Właściwym do przejęcia dworca jest Urząd Marszałkowski.
10. Co z budową zapowiadanego od lat kompleksu boisk przy ul. Rusałka, którą ostatecznie miał wykonać MOSiR (koszty były szacowane na 3 mln, jest gotowy projekt), te boiska są naprawdę potrzebne, kiedy można się spodziewać ich wykonania?
Koszt realizacji projektu opracowanego przez MOSiR wynosi 12 mln złotych. W chwili obecnej z uwagi na prowadzone znaczące inwestycje, projekt nie może być zrealizowany. Priorytetem są bowiem inwestycje w zakresie kultury fizycznej współfinansowane ze środków UE (budowa Stadionu miejskiego) i Ministerstwa Sportu i Turystyki (basen "Olimpijski”). Miasto w dalszym ciągu realizuje projekty budowy boisk sportowych typu ORLIK z uwagi na ich współfinansowanie przez Urząd Marszałkowski i Ministerstwo Sportu i Turystyki. Budujemy także Halę Lodową oraz drobną infrastrukturę sportową w dzielnicach.