Za około tydzień na ulice powinny wyjechać pierwsze od 20 lat przegubowe trolejbusy. To 18-metrowe solarisy trollino. - Będą obsługiwały kursy o największym napełnieniu, m. in. na linii nr 158 - zapowiada Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.
Sprawdzany był nie tylko zasięg pojazdu na zasilaniu bateryjnym, ale również stopień rozładowania akumulatorów i czas ich ładowania oraz pobór energii.
Podczas testów pojazd woził worki z piachem, które miały symulować 125 pasażerów. - Tak wypełniony przejechał trasę o długości 5 km, rozpoczynając na al. Piłsudskiego, następnie przez ul. Lubelskiego Lipca 80, rondo Dmowskiego, al. Tysiąclecia, al. Solidarności, ul 3 Maja,. Krakowskie Przedmieście do Alej Racławickich - wylicza Góźdź. - Podczas jazdy próbnej trolejbus zatrzymywał się na 8 przystankach.
Lublin zamówił łącznie 12 takich pojazdów, pierwsza szóstka już jest. - Pojazdy zostały już zarejestrowane i są przygotowywane pod kątem eksploatacyjnym do jazdy - dodaje Góźdź. Pozostała szóstka ma być dostarczona najpóźniej we wrześniu.
Wszystkie przegubowce wyposażone są w klimatyzację, monitoring, wyświetlacze pokazujące trasę przejazdu z uwzględnieniem wszystkich przystanków, system głosowych zapowiedzi przystanku a także automat do sprzedaży biletów. Są w pełni niskopodłogowe.
Za komplet pojazdów Zarząd Transportu Miejskiego zapłaci łącznie 25 milionów złotych.