
Dziś MPK oficjalnie zaprezentuje trolejbus zmontowany na Helenowie z wykorzystaniem białoruskiego autobusu MAZ 203.

– Te pojazdy mają przyszłość, bo są ekonomiczne i ekologiczne – mówi Witalij Lulko (Rosja), szef Trolejbusowej Grupy Roboczej w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Transportu Publicznego (UITP).
Fachowcy pracują już nad nowymi rozwiązaniami, które mają uczynić trolejbusy jeszcze bardziej ekologicznymi i uniezależnić je od drutów. Wśród takich pomysłów są baterie słoneczne na dachu, akumulatory pozwalające ładować wóz nocą w zajezdni tak, by mógł jeździć bez sieci cały dzień, czy też ładowanie na przystankach przez specjalne pętle indukcyjne zatopione w asfalcie.
Pożegnanie
Dziś o godz. 19 licealiści z „Zamoya” zorganizują na pl. Litewskim happening na pożegnanie ikarusa. Wraz z wymianą taboru właśnie te wozy mają trafiać na złom. Leciwy autobus wystąpi dziś w otoczeniu innych wspomnień z PRL.