

Kilka godzin trwała duża awaria systemów informatycznych niezbędnych do rejestrowania samochodów i obsługi interesantów próbujących załatwić sprawy związane z dowodami osobistymi.

– U nas system przestał funkcjonować o godz. 11.26 – przyznaje Dariusz Bogusz, dyrektor Wydziału Komunikacji w Urzędzie Miasta Lublin. – Mogliśmy tylko wydawać dowody rejestracyjne oraz decyzje. Nie była możliwa rejestracja pojazdów. Awaria dotyczyła całej Polski.
W lubelskim Wydziale Komunikacji z kwitkiem odeszło około 30 interesantów. – Poprosiliśmy te osoby, żeby zostawiły numerki i jutro lub w kolejnych dniach będziemy się starali jak najszybciej załatwić te osoby poza kolejnością – deklaruje Bogusz.
Problemy dotyczyły nie tylko systemu CEPiK, czyli Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Wcześniej zaszwankował System Rejestrów Państwowych, dlatego niemożliwe było załatwienie m.in. spraw związanych z dowodami osobistymi, czy też rejestracją narodzin dziecka.
