Gotowy jest projekt trasy, która zapewni dojście do peronu Lublin Zachodni. Zarząd Dróg i Mostów złożył już wniosek o pozwolenie na budowę i już niebawem będą tu mogły się zacząć prace budowlane, których koszt pokryje miasto.
Obiecywane dojście do przystanku kolejowego powinno być gotowe już na początku grudnia ubiegłego roku. Nie powstało w tym terminie – jak tłumaczą miejscy urzędnicy – ze względu na „dłuższe i bardziej skomplikowane” procedury.
– Konieczne jest uzyskanie odstępstwa od przepisów techniczno-budowlanych związanych z lokalizacją inwestycji w sąsiedztwie działki kolejowej – tłumaczył Urząd Miasta. Podawał jeszcze drugi argument: konieczność uzyskania zgody na wycinkę drzew.
Firma, która miała zbudować chodnik, dostała od miasta dodatkowy czas na wywiązanie się z umowy. Termin zakończenia prac został przesunięty z początku 2020 na koniec lipca 2021. Teraz okazuje się, że raczej nie będziemy aż tak długo czekać na chodnik. Większość formalności udało się już załatwić.
– Zarząd Dróg i Mostów złożył wniosek o pozwolenie na budowę chodnika, który będzie stanowił dojście do przystanku PKP Lublin Zachodni – przekazuje nam Justyna Góźdź z biura prasowego Ratusza. – Po otrzymaniu pozytywnej decyzji wykonawca będzie mógł przystąpić do prac w terenie. Jeśli pogoda będzie sprzyjająca, prawdopodobnie prace zakończą się przed terminem wskazanym w aneksie do umowy.
Oświetlony chodnik zacznie się na dole ul. Szafirowej, częściowo będzie przebiegał koło ul. Węglinek. Tuż za domem jednorodzinnym z adresem „Nadbystrzycka 195m” będzie skręcał w lewo, a na znajdującym się tutaj zboczu mają powstać schody.
Budowa schodów będzie się wiązała z wycinką zieleni. Zarząd Dróg i Mostów ma już pozwolenie na taką operację.
– Decyzja wydana przez marszałka województwa lubelskiego dotyczy usunięcia 57 drzew. To w przeważającej większości samosiejki brzozy brodawkowatej, wierzby oraz śliwy o niskiej wartości przyrodniczej, sukcesywnie zarastające ten teren – informuje Góźdź. W zamian za wycinane drzewa, posadzone mają być nowe, nie później niż do końca roku. – Będzie to 57 drzew gatunku grab pospolity.
Koszty budowy dojścia z os. Poręba do przystanku Lublin Zachodni mają wynieść niespełna 200 tys. zł. Tyle zapłaci miasto firmie Art-Bruk z nieodległego Miłocina.