To, że w sieci GM Opel będą sprzedawane samochody spod znaku Daewoo - to jest pewne na 95 proc. Nikt jednak dokładnie nie wie, jakie to będą modele.
Szczególnie dwa z nich są ciekawe. Evanda, następczyni leganzy, oraz kalos, zupełnie nowa konstrukcja
Evanda - limuzyna od Giugiaro
Pod maską spotkamy starego znajomego, czyli dwulitrowy motor o mocy 131 KM. Głowica i skrzynia korbowa są wykonane z aluminium, a w wyposażeniu dodatkowym widnieje automatyczna skrzynia biegów firmy ZF.
Jak zwykle Koreańczycy zadbali o komfort podróżowania. Silnik zawieszono na hydraulicznych poduszkach, co znacznie zmniejszyło drgania oraz hałas przedostający się do kabiny. W standardzie montowany jest czterokanałowy ABS. Opcjonalnie dostępne są systemy kontroli trakcji oraz aktywne wspomaganie kierownicy, z malejącą siłą w stosunku do wzrostu prędkości.
W wersji topowej, jak zwykle, znajdzie się skóra, odtwarzacz CD, elektryka oraz elektroniczna klimatyzacja.
Kalos sedan
Pod maską zadomowił się nowy silnik o pojemności 1,4 litra, rozwijający moc 83 koni.
Przy konstruowaniu tego modelu bardzo mocno brano pod uwagę wymagania rynku europejskiego. Stąd tak znacząca obecność specjalistów z angielskiego ośrodka badawczego Daewoo.(wxl)
Evanda w liczbach
Silnik - 2,0
Moc w KM - 131
V maks. - 200 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 10,7 s.
Średnie spalanie - 9,7 litra na 100 km
Kalos w liczbach
Silnik - 1,4
Moc w KM - 83
V maks. - 170 km/h
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h - 13,3 s
Średnie spalanie - 7,5 litra
na 100 km