Od debiutu peugota 306 minęło kilka lat. Na rynku pojawił się już jego następca, model oznaczony symbolem 307. Mimo to 306 nie straciła zbyt wiele na świeżości. Szczególnie modele pochodzące
z ostatnich lat produkcji.
Peugeot 306 to samochód klasy niższej średniej dostępny w kilkunastu wersjach i trzech odmianach nadwoziowych: hatchback, sedan oraz kombi.
Peugoet 306, jak każdy model tej firmy, może pochwalić się bardzo komfortowym i bezpiecznym zawieszeniem. Jest także autem najbardziej zwrotnym w swojej klasie, co jest niewątpliwą zaletą podczas jazdy miejskiej.
Oprócz plusów 306 ma także minusy. Należy do nich zaliczyć nieprzyjemne odgłosy dochodzące z silnika, który na biegu jałowym nie pracuje zbyt równo. Podczas jazdy do uszu pasażerów docierają trzeszczenia z deski rozdzielczej.
Model 306 przez 6 lat produkcji występował w wielu różnych wersjach. Spora też była gama silników stosowanych w tym samochodzie. Można spotkać model z najmniejszą, 1,1-litrową jednostką napędową, jak też dwulitrowym silnikiem o mocy 167 KM. Najczęściej jednak do nabycia są samochody z silnikami 1,4 litra - 75 KM lub 1,6 litra - 90 KM. Sporo też jest aut z dieslem 1,9 litra, jest dostępny w dwóch wersjach mocy - 71 i 92 KM. Ten ostatni szczególnie jest godny polecenia, bowiem charakteryzuje się dosyć dużą dynamiką i niskim zużyciem paliwa.
W modelach starszych szczególną uwagę powinniśmy zwrócić na układ hamulcowy, na pracę układu elektrycznego oraz skrzyni biegów, mogą występować zgrzyty przy zmianie przełożeń, w wyniku wyeksploatowanych synchronizatorów. Niestety, wiąże się to z dosyć kosztowną naprawą.
306 to duża przyjemność z jazdy, wysoki komfort resorowania, poręczność oraz funkcjonalność.
Elementy na które warto zwrócić uwagę, przy kupnie używanego samochodu
Poza nierówną pracą na biegu jałowym, weryfikując stan silnika dokładnie należy przyjrzeć się wszelkim wyciekom. Proponujemy też na autoryzowanej stacji obsługi sprawdzić ciśnienie sprężania w cylindrach, szczególnie w odniesienie do wersji benzynowych.
Nadwozie:
Kłopotów z karoserią nie powinno być. Jest to samochód nowoczesny, z odpowiednim zabezpieczeniem antykorozyjnym.
Podwozie:
Dokładnie musimy sprawdzić zawieszenie, luzy na łożyskach i tulejach. Jak wspomnieliśmy, solidnie trzeba przyjrzeć się w jakim stanie są hamulce, a szczególnie okładziny oraz tarcze i bębny hamulcowe. Przewody hamulcowe mają tendencję do korodowania.