Niewątpliwe toyota carina, a potem carina E, to najlepsze samochody średniej klasy w historii japońskiego koncernu. Duża rodzinna limuzyna zapewnia nie tylko komfort jazdy, ale i spokój psychiczny. Jest prawie bezawaryjna. Z tego powodu cariny II i cariny E dosyć dobrze trzymają cenę na rynku wtórnym
Carina przechodziła kilka zmian, aby w 1983 roku pojawić się w bardzo nowoczesnej formie i konstrukcji. Otrzymała poprzecznie osadzony silnik i napęd kół przednich. Nadwozia były 4- i 5- drzwiowe. W 1988 r. pojawiła się nowa wersja oznaczona rzymskim II, a w latach 1992–1997 carina dostała oznaczenie E, na znak, że auta powstają w Europie, w Anglii. Był to ostatni okres produkcji modelu carina. W tym czasie nadwozia były produkowane w wersjach: sedan, liftback i kombi. W 1997 roku pojawił się następca z nazwą avensis. Ostatni model E był wyposażany w silniki benzynowe 1,6 (90KM) i 2,0 (133 KM) oraz diesel 2,0 (73 KM).
Właściciele carin, którzy przestrzegają terminów wymiany materiałów eksploatacyjnych i paska rozrządu, będą się cieszyć nimi długo. Samochód jest tak skonstruowany, że przebiegi około 300 tys. kilometrów bez napraw głównych są standardem. Jedyną rzeczą na którą trzeba zwrócić uwagę przy kupnie kilkuletniej cariny jest tłumik (czy nie jest zbyt mocno skorodowany).
Carina to same zalety. Dobre właściwości jezdne, duże przebiegi silników do naprawy głównej, pojemny bagażnik oraz bogate wyposażenie. Kto zatem myśli o kupnie używanego samochodu średniej klasy, ten poważnie powinien zastanowić się nad cariną II lub cariną E
Sprawdź przed kupnem
To mocna strona cariny. Pamiętać jednak należy o terminach obsługi. Zażądajmy zatem książki serwisowej, aby sprawdzić czy auto było terminowo serwisowane.
Nadwozie:
Zabezpieczenie antykorozyjne carin II oraz E jest solidne. Sprawdźmy zatem czy auto nie było poważnie rozbite. W tym celu można się udać na pomiar grubości powłoki lakierniczej. Urządzenia miernicze posiada większość dobrych serwisów
w Lublinie.
Podwozie:
Koniecznie należy sprawdzić stan zawieszenia, zwracając uwagę na amortyzatory. Sprawdźmy też uszczelnienie półosi napędowych. Osłony gumowe są na naszych drogach narażone na uszkodzenia mechaniczne.
Kiedy do serwisu na przegląd
Wymiana świec, filtrów paliwa co 80 tys. km
Filtr powietrza co 40 lub 60 tys. km w zależności od wersji
Wymiana paska rozrządu i klinowego co 100 tys. km
Wymiana płynu hamulcowego co 2 lata lub 40 tys. km
Wymiana płynu chłodzącego co 4 lata lub 60 tys. km
Ceny używanych carin 1,6
1995 /18
1996 /19-20
1997 /23-24
1998 /26-27