Hyundai po raz kolejny zaznacza swoją obecność w segmencie samochodów z napędem na cztery koła. Do sprzedaży trafił samochód terenowy – hyundai terracan. Nazwa samochodu – terracan, powstała ze słów „terra”, czyli ziemia, ląd i „khan”, co oznacza króla lub władcę.
Masywna sylwetka
Elegancja, siła i funkcjonalność to cechy, które znalazły swoje odzwierciedlenie w wyglądzie zewnętrznym terracana. Przekonaliśmy się o tym podczas pokazu przygotowanego przez lubelskiego dealera Hyundaia – firmę Sabat. Wprawdzie nie mogliśmy sprawdzić walorów auta w bardzo trudnym terenie, ale dynamiczny pokaz wiele dowiódł.
Przód samochodu został zdominowany przez duży „grill” w kolorze nadwozia z siedmioma wyrazistymi pionowymi żeberkami. Widok boczny jest zdecydowanie męski i nowoczesny, podczas gdy prostota i elegancja charakteryzują wygląd tylnej części nadwozia.
W projekcie wnętrza szczególną uwagę poświęcono zaprojektowaniu siedzeń, które są jednym z krytycznych czynników w określeniu komfortu samochodu. Ich ergonomiczny kształt, oraz odpowiednia wysokość siedziska w połączeniu z dużą powierzchnią szyb zapewniają kierowcy doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach i przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa jazdy. Tylne siedzenia samochodu, dzielone w stosunku 60:40 mają składane oparcie i siedzisko, co zapewnia maksymalizację przestrzeni bagażowej umożliwiając przewożenie dużych ładunków.
Duży i bezpieczny
Terracan został wyposażony w dwa silniki: 2.9 CRDi, oraz 3.5 V6 DOHC. Pierwszy z nich jest silnikiem diesla zbudowanym w oparciu o technologię bezpośredniego wtrysku paliwa w systemie „common rail”. Zapewnia to dużą moc silnika w połączeniu z wysoką kulturą pracy. Drugi silnik to 3.5 V6 z wielopunktowym wtryskiem paliwa kontrolowanym przez elektroniczny system kontroli silnika (DEMS: Digital Engine Management System) dostarczający wysokiej mocy i wyśmienitych osiągów.
Czas na 4x4
Terracan został wyposażony w system napędu na cztery koła – 4WD z systemem aktywnego przeniesienia momentu napędowego (ATT: Active Torque Transfer). Podczas jazdy szosowej system ten dostarcza moment napędowy do kół osi tylnej. W momencie pojawienia się poślizgu tych kół lub w czasie jazdy w trudnym terenie czy niesprzyjających warunkach pogodowych, system automatycznie przekazuje moment napędowy także do kół osi przedniej w ilości zapewniającej stabilną i bezpieczną jazdę. W ekstremalnych warunkach jazdy terenowej, kierowca może zwiększyć skuteczność napędu 4WD terracana poprzez ręczne wybranie trybu jazdy „LOW” zapewniającego większe przełożenia i stały napęd kół osi przedniej i tylnej. Kluczowe korzyści tego rozwiązania to wygoda kierowcy oraz stabilność jazdy.
Terracan wyposażony jest dodatkowo w system blokady mechanizmu rożnicowego tylnej osi (LSD: Limited Slip Differential), który poprawia przenoszenie napędu przez koła osi tylnej w przypadku, gdy jedno z nich traci przyczepność.