Audi RS6 to samochód jedyny w swoim rodzaju. Jego niepowtarzalna moc, permanentny napęd na cztery koła, bardzo wydajny układ napędowy, czyni zeń unikalny pojazd, najmocniejszy w historii koncernu Audi
Jednostka napędowa V8 biturbo dysponuje aluminiowym kadłubem, techniką pięciozaworową z trzema zaworami wlotowymi i dwoma wylotowymi. Sprawność dwóch turbosprężarek została podwyższona dzięki chłodzeniu powietrza doładowującego.
Hamulce jak dzwon
Układ hamulcowy audi rs 6 został skonstruowany zupełnie na nowo - dostosowany do wysokich osiągów jednostki napędowej. Zarówno koła osi przedniej, jak i tylnej posiadają tarcze hamulcowe wykonane w technologii zaczerpniętej wprost ze sportu samochodowego.
Aluminiowa piasta tarczy hamulcowej redukuje ciężar, co z kolei pozwala zmniejszyć masy nieresorowane. Połączenie z wentylowanymi od wewnątrz żeliwnymi pierścieniami ciernymi zapewnia czternaście promieniowych kołków stalowych. Tego typu konstrukcja umożliwia różną rozszerzalność cieplną elementów składowych tarczy bez ich niepożądanej deformacji.
Oś przednią hamują 8-tłoczkowe zaciski hamulcowe, a na osi tylnej działa hamulec z zaciskiem jednotłoczkowym.
Parametry systemu ABS i elektronicznego rozdziału siły hamowania zostały dopasowane do zmienionych parametrów hydraulicznych.
Nowe zawieszenie
W audi RS6 zastosowano po raz pierwszy innowacyjną koncepcję zawieszenia - Dynamic Ride Control - DRC. Podstawę tego układu stanowi specjalny system tłumiący, który bez udziału elektroniki przeciwdziała przechyłom nadwozia.
W momencie pokonywania zakrętu, przy skręconych kołach przednich, charakterystyka tłumienia zmienia się - przemieszczenia wokół osi wzdłużnej pojazdu (przechyły poprzeczne) zostają znacznie ograniczone. Na tej samej zasadzie system DRC przeciwdziała przechyłom nadwozia wokół osi poprzecznej podczas przyspieszania i hamowania (nurkowanie).
Audi RS6 jest sprowadzany na specjalne zamówienie. Cena jest adekwatna do mocy silnika.