Sylwetka
Nowy ford focus przyciąga wzrok charakterystyczną sylwetką, którą podkreśla dynamiczna linia przedniej szyby oraz opadający, niemal sportowy kontur tylnej części nadwozia, wyróżniający nowego forda na tle większości konkurentów w segmencie. Niżej osadzone nadwozie podkreśla bardziej sportowy charakter. Efekt ten nie jest wyłącznie efektem optycznym, gdyż zwiększony rozstaw osi i szerszy rozstaw kół oraz większa sztywność konstrukcji nadwozia – to cechy nowego focusa.
Większy
W porównaniu z obecnie produkowanym modelem nowy ford focus ma o 25 mm dłuższy rozstaw osi i o 40 mm szerszy rozstaw kół. Dzięki temu nowy model pewniej trzyma się nawierzchni, a dodatkową zaletą jest większe i przestronniejsze wnętrze. Modyfikacje układu jezdnego oparto na siedmiu latach doświadczeń w produkcji poprzedniego modelu, przede wszystkim zaś na stałych ulepszeniach tylnego wielowahaczowego zawieszenia.
Silniki
Nowy ford focus jest dostępny z niezwykle szeroką gamą jednostek napędowych, wśród których na specjalną uwagę zasługuje zupełnie nowa wersja 1,6-litrowego silnika benzynowego Duratec Ti-VCT (o mocy 115 KM), wyposażonego w układ ze zmiennymi fazami rozrządu, niezależnie dla obu wałków.
Daje on zwiększenie wartości momentu przy wyższych zakresach obrotów silnika, jednocześnie przyczyniając się do zmniejszenia zużycia paliwa, sięgającego nawet 5 proc.
Ford focus jest oczywiście oferowany w wersjach z nowoczesnymi silnikami wysokoprężnymi Duratorq TDCi, z turbodoładowaniem i układem wtryskowym common rail. Dostępne są wersje silników Duratorq TDCi o pojemności 1,6 litra o mocy 109 KM oraz 2,0 litrów (136 KM) – obie zaprezentowano już wcześniej jako silniki napędzające forda focusa c-max.
Bezpieczeństwo
Podobnie jak jego poprzednik, najnowszy model forda focus jest samochodem, w którym pierwszorzędne znaczenie ma bezpieczeństwo: obok solidnej konstrukcji nadwozia, chroniącej jadących przed skutkami kolizji, ford focus jest wyposażony w liczne rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo bierne.
Nowy ford focus może być opcjonalnie wyposażony zarówno w poduszki boczne, chroniące okolice klatki piersiowej i głowy, oraz kurtyny powietrzne, po napełnieniu pokrywające przestrzeń od słupka przedniego do słupka tylnego), a także standardowo w napinacze pasów z ogranicznikami naprężenia taśmy pasów w zwijaczach oraz specjalne mocowania fotelików dziecięcych typu ISOFIX. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa biernego uzupełniają standardowo montowane poduszki czołowe.
Obsługa
Wszystkie modele i wersje charakteryzują się takimi samymi wydłużonymi przebiegami między planowymi przeglądami jak ford focus c-max. Planowe przeglądy zaleca się przeprowadzać raz do roku lub po przejechaniu każdych 20 000 km, co oznacza, że nakłady na obsługę forda focusa należą do najniższych w tym segmencie samochodów.