Na świecie mitsubishi outlander pojawił się po raz pierwszy w Nowym Jorku, w Europie - w Genewie, w Polsce - w maju na Poznań Motor Show. W minioną sobotę wjechał do Lublina, do nowo otwartego przy ul. Nałęczowskiej salonu samochodowego firm Mitcar i Parexbud.
Mitsubishi outlander jest niższy (1620 mm) niż większość pojazdów typu SUV, ale wnętrze oferuje kierowcy i pasażerom większą przestrzeń niż klasyczny sedan z możliwością dowolnej konfiguracji siedzeń dla przewożenia np. długich przedmiotów. Prześwit wynoszący 195 mm pozwala z kolei na jazdę w terenie, ale jednocześnie poziom mocowania foteli (640 mm od powierzchni tzw. siedziska do płaszczyzny drogi) nie wymaga od użytkowników gimnastycznych zabiegów podczas wsiadania i wysiadania.
Pod maską outlandera kryje się nowoczesny czterocylindrowy silnik 1997 cm sześc. 16 V 136 KM. Pozwala rozwijać maksymalną prędkość 192 km/godz. i spełnia normy Euro IV dotyczące emisji spalin. Największej radości z jazdy dostarcza silnik 2,4 l 140 KM, w Polsce na razie niedostępny.
Mitsubishi outlander jest dostępny z napędem na przednią oś lub na cztery koła. System 4WD, kojarzony zazwyczaj z poruszaniem się tylko w warunkach terenowych, oddaje również nieocenione usługi podczas jazdy po, niestety, nie najbardziej równych polskich drogach. Jego walory odczuje również każdy kierowca podczas jazdy zimą, po nawierzchniach pokrytych śniegiem i lodem. Zalety określenia crossover sprawdzić z kolei można podczas codziennej jazdy w normalnych warunkach drogowych. Outlander prowadzi się wtedy niczym klasyczny sedan.
W opinii fachowców, jest to najlepsza konstrukcja w tej klasie na polskim rynku.