Zwolennicy opla vectry musza się przygotować na sporą zmianę. Nowy model jest całkowicie inny. Sprawdziliśmy to w praktyce, przeprowadzając szybki test nowego modelu.
Pod maską testowej vectry znajduje się silnik benzynowy o pojemności 1,8 litra. Oczywiście 16-zaworowy. Moc jaką dysponujemy to 122 KM. Wynik więcej niż dobry z tej pojemności.
Według danych producenta vectra z silnikiem 1,8 potrzebuje 11,2 sek. na osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego. Prędkość maksymalna to 203 km/h. Jak zatem widać dynamika oraz osiągi zadowalające. Trzeba dodać, że auto jest bardzo dobrze wyciszone. Do wnętrza nie dochodzą żadne zbędne hałasy.
Producent podaje, że średnie zużycie paliwa wynosi 7,8 litra na 100 km. Ważny jest jeszcze jeden fakt. Nowa vectra na przegląd musi się stawić raz na 50 000 km lub co dwa lata.
Ambicje pokładane w nowym modelu vectry uwidaczniają się w projekcie wnętrza oraz doborze materiałów wykończenio-
wych, jak również w różnorodności urządzeń mających na celu podwyższenie komfortu jazdy oraz zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. W samochodzie znajdziemy na przykład całkowicie nowy system zintegrowanej elektroniki, inteligentny system klimatyzacji i wentylacji wyposażony w czujniki jakości powietrza, przednie fotele regulowane na osiem różnych sposobów oraz wiele innych rzeczy ułatwiających użytkowanie samochodu.
Oprócz solidnego przedziału pasażerskiego, system bezpieczeństwa biernego obejmuje także standardowo przednie i boczne poduszki powietrzne, pełnowymiarową kurtynę powietrzną, opatentowany przez Opla system zwalniania pedałów oraz udoskonalone aktywne zagłówki, zabezpieczające pasażerów przed urazami kręgów szyjnych. Aby maksymalnie ograniczyć koszty eksploatacyjne, w Oplu zwrócono szczególną uwagę na takie zagadnienia, jak ścisła kontrola jakości w trakcie produkcji, konstrukcja umożliwiająca łatwe naprawy oraz umiarkowana klasyfikacja ubezpieczeniowa.
Na samochód udzielana jest dwuletnia gwarancja bez limitu kilometrów, 12-letnia gwarancja na perforację nadwozia (efekt wyjątkowo precyzyjnej galwanizacji).
Nowa vectra doskonale prowadzi się po lubelskich drogach, które przypominaj ser szwajcarski. Zawieszenie pracuje cicho, elastycznie wybierając wszystkie nierówności napotkane na drodze. Układ kierowniczy jest precyzyjny, szybko reaguje na polecenia kierowcy.
Nowa vectra jest samochodem charakterystycznym, albo się podoba, albo nie. Mnie przypadła do gustu, a jak Państwu...