Decyzja zapadła - microbus będzie produkowany w Hanowerze. Legendarny samochód w nowym wcieleniu powróci na drogi.
VW bus zapisał się w historii motoryzacji nie tylko jako sprawdzony środek transportu, lecz także jako kultowy model, związany z wieloma pokoleniami młodych kierowców.
Podczas badań marketingowych odkryto, że nowa stylistyka microbusa budzi bardzo żywe i młodzieńcze reakcje potencjalnych klientów. Te wyniki skłoniły szefostwo VW do podjęcia decyzji o produkcji tego nietypowego samochodu.
Microbus różni się od pierwszego modelu T1 wymiarami zewnętrznymi: jego długość wynosi przeszło 4,70 metra, wysokość i szerokość przekraczają 1,90 metra. Pod względem wielkości model studyjny jest porównywalny z aktualnie produkowanym VW T4, noszącym w USA nazwę euro van. Nawiązanie do historii jest wyraźnie widoczne w partii frontowej pojazdu z charakterystyczną dla pierwszego transportera pokrywą silnika. Pod nią znajduje się jednostka napędowa V6 o pojemności 3,2 litra i mocy 170 kW/231 KM. Nowoczesna stylistyka nawiązująca do tradycji znalazła swoje odzwierciedlenie również w sposobie łączenia pokrywy silnika z masywnym zderzakiem, płaskimi reflektorami ksenonowymi oraz z przednią szybą. Podłużne reflektory ksenonowe ukryte pod szybą z przezroczystego szkła są stylistyczną przeciwwagą dla okrągłych reflektorów pierwszej generacji VW busa.
Po raz pierwszy microbus został zaprezentowany jako pojazd studyjny podczas Motor Show w Genewie. Przedstawiano go także na targach w Genewie, Tokio i Frankfurcie.