Wprowadzenie silnika Diesla jest bardzo ważnym momentem w historii Hondy. Nowy silnik 2.2 i-CTDi jest pierwszym silnikiem wysokoprężnym, który został zaprojektowany i opracowany wyłącznie w Japonii.
z cichą pracą silnika i niskim poziomem drgań przyczynia się do niezwykle przyjemnego i pełnego komfortu prowadzenia. Accord wyposażony w ten silnik przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 9,3 sekundy (wersja nadwoziowa kombi w ciągu 10,1), a od 60 - 100 km/h w ciągu 7,8 sekundy.
Nowy silnik Hondy to common rail drugiej generacji, zawierający cztery zawory na cylinder, DOHC, zmienną geometrię łopatek turbiny i intercooler. Szczególne znaczenie jednak ma tutaj dobór specjalnego aluminium i konstrukcja, polegająca na zamkniętym bloku cylindra. Uzyskanie tak zaawansowanego rozwiązania stało się możliwe dzięki nowatorskiej, opatentowanej przez Hondę technologii produkcji. W produkcji wykorzystuje się metodę półpłynnego odlewania, która umożliwia wytworzenie niezwykle sztywnego, lekkiego bloku silnika o małych rozmiarach.
Silniki Diesla nie rozgrzewają się tak szybko jak silniki benzynowe. Dlatego też dłużej trwa nagrzanie kabiny i osiągnięcie odpowiedniej temperatury. Nowatorskie rozwiązanie Hondy polega na opracowaniu takiego systemu ogrzewania, który ogrzewa zimne powietrze przy użyciu gazów znajdujących się w klimatyzacji,
a następnie ogrzewa je nadal poprzez system chłodzenia silnika! Co więcej, system ten jest dużo bardziej wydajny niż konwencjonalne układy nagrzewania.
Nowy accord z dieslem 2.2 i-CTDi jest już w salonie i kosztuje 118 400 zł, w wersji sport. Jest to oczywiście wersja bazowa.